مقالات

نکاتی در خرید تشک خواب

نکاتی در خرید تشک خواب در تشکلند

نکاتی در خرید تشک خواب

خواب راحت و به اندازه برای سلامت بدن و شادابی ذهن، مفید و ضروری است. یکی از دلایلی که باعث می شود انسان به راحتی بخوابد و بعد از بیدار شدن از خواب احساس کسالت و بدن درد نداشته باشد خوابیدن بر روی تخت خواب و تشک مناسب است. شاید انتخاب تشک مناسب برای متقاضیان خرید، کمی سخت به‌نظر برسد؛ اما اگر از قبل انتظارات و نیازهای خود را تعیین کنند می توانند با توجه به بودجه‌ای که دارند تشک مختص خود را انتخاب کنند. به عبارت دیگر نمی‌توان برای همه افراد یک نوع خاص از محصول را پیشنهاد نمود زیرا هر شخصی دارای سن، وزن، شرایط جسمانی و حالت خواب متفاوتی است. تشک طبی یکی از محصولات خواب با کاربرد پزشکی است که در برندهای ایرانی و خارجی و در مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌گردد. از این‌رو لازم است تا قبل از تهیه تشک طبی اطلاعاتی را درباره انواع تشک و تکنولوژی های بکار رفته در آنها بدست بیاورید.

بسیاری از افراد با وجودی که تشکی قدیمی دارند، اما نمی‌دانند که دقیقاً چه زمانی باید به سراغ خرید تشک جدید بروند. به طور کلی نشانه‌های نسبتاً مشخصی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد وقت آن رسیده که تشک قدیمی خود را کنار بگذارید و به سراغ خرید تشک جدید بروید:

  • احساس درد خفیف در کمر در زمان بیدار شدن از خواب
  • خواب راحت در هر جایی به جز تخت خواب خودتان
  • ایجاد فرورفتگی و برآمدگی‌های ناخوشایند در تشک
  • ایجاد صدای غژغژ در تشک
  • پارگی و ساییدگی تشک

انواع تشک

به طور کلی تشک‌هایی که امروزه در بازار تولید شده و به فروش می‌رسند شامل انواع متفاوتی می‌شوند که هر کدام با توجه به ویژگی‌های خود، عملکردهای متفاوتی داشته و انتخاب خوبی برای برخی از افراد به حساب می‌آیند. در ادامه به معرفی انواع تشک می‌پردازیم:

 

تشک طبی

از آنجایی که امروزه عارضه‌ها و بیماری‌های بسیاری همچون کمردرد و پادرد، گریبان افراد بسیاری را گرفته است تشک‌های طبی با محبوبیت بالایی روبه‌رو شده و احتمال بروز این مشکلات را تا حدودی کاهش می‌دهد.

تشک فنری

این مدل‌ها جزء قدیمی‌ترین تشک‌ها بوده و در بدنه آن‌ها نیز از فنر استفاده می‌شود. به همین دلیل هم انعطاف‌پذیری این مدل‌ها توجه شما به خود جلب خواهد کرد. از جمله مزایای خرید تشک فنری می‌توان به تنوع بالای قیمت آن اشاره کرد. این یعنی شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید مدل مناسبی را برای خود خریداری کنید. این مدل‌ها دارای دو نوع فنر متصل و یا منفصل است.

تشک فنری متصل

تشک‌های فنری متصل، دارای فنرهای کربنی بوده و به صورت یک ساختمان و ساختار به‌هم‌پیوسته طراحی می‌شوند. اگر بخواهیم از جمله معایب این مدل‌ها را نام ببریم می‌توانیم به این موارد بپردازیم:

  • کمبود کف‌پوش‌های مورد استفاده در تشک‌ها
  • ساختار گره‌خورده تشک و احساس حرکت در زمان جابه‌جایی بدن
  • ایجاد گودال در وسط تشک‌های دو نفره

با این وجود، این مدل‌ها از قیمت‌های خوبی برخوردار هستند و به همین دلیل نیز افرادی که بودجه کمی را به خرید تشک اختصاص داده‌اند به سراغ این مدل‌ها می‌روند، اما اگر از نظر بودجه، محدودیت خاصی ندارید بهتر است که برای خرید تشک خود به سراغ سایر مدل‌ها بروید.

تشک فنری منفصل

این مدل از تشک‌های فنری هیچ‌گونه صدا و لرزشی را به دنبال نداشته و خواب راحت و آرامی را برایتان به دنبال دارند. استفاده از فنرهای منفصل در طراحی این مدل‌ها باعث می‌شود که فنرها به صورت جداگانه حرکت کنند و در نتیجه، تشک، انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا کند. با این وجود بد نیست بگوییم که این مدل‌ها غالباً از قیمت بالایی برخوردار خواهند بود.

تشک مموری فوم دار

این مدل از تشک‌ها معمولاً نسبت به وزن و دمای بدن حساس بوده و در نتیجه با توجه و با تناسب آن تغییر پیدا می‌کند. برای مثال اگر شما از گودی کمر رنج می‌برید می‌توانید با استفاده از این مدل تشک‌ها، فشار بر کمر را کاهش داده و نقاط خالی بدن خود را پر کنید. به همین دلیل هم هست که اغلب افراد برای بهبود دردهای استخوانی‌شان در زمان خواب به سراغ خرید این مدل‌ها می‌روند.

ابعاد استاندارد تشک

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در زمان انتخاب و خرید تشک در نظر داشته باشید نحوه انتخاب سایز مناسب برای تشک است. شما باید به دنبال مدل‌هایی باشید که در زمان خواب، به گونه‌ای قرار نگیرد که زیر پای شما خالی باشد و احساس راحتی را از شما بگیرد. در کنار این نیز پهنای تشک‌های دو نفره نیز نسبت به سایر مدل‌ها از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار هستند.

به طور کلی ابعاد استاندارد تشک‌هایی که امروزه در بازار به فروش می‌رسند شامل این موارد می‌شود:

تشک یک نفره: ۹۰* ۲۰۰ سانتی‌متر

تشک یک نفره بلند: ۲۰۰*۱۲۰ سانتی‌متر

تشک کامل: ۲۰۰*۱۴۰ سانتی‌متر

تشک کویین: ۲۰۰* ۱۶۰ سانتی‌متر

تشک کینگ: ۲۰۰*۱۸۰ سانتی‌متر

تشک کالیفرنیا کینگ: ۲۰۰* ۲۰۰ سانتی‌متر

 

 

ویژگی‌های یک تشک خوب

با توجه به تمامی مواردی که تا به اینجا در رابطه با خرید تشک برایتان گفتیم وقت آن می‌رسد که یک انتخاب درست را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی‌های یک تشک خوب را بیان کنیم. به طور کلی وجود این موارد می‌تواند در خرید تشک، مؤثر باشد:

راحتی تشک:

اینکه شما بتوانید ستون فقرات خود را در زمان دراز کشیدن به حالت درستی قرار دهید، تمامی قسمت‌های شانه، کمر، باسن و… در وضعیت خوب و درستی قرار بگیرند و احساس راحتی داشته باشند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کیفیت محصول:

بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که از دوام و کیفیت آن‌ها مطمئن هستید. طبیعتاً پرداخت هزینه بالا برای خرید تشک، مستلزم آن است که بتوانید در مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

فضای تشک:

انتخاب ابعاد و فضای یک تشک خوب باید با توجه به یک یا دونفره بودن و همین‌طور نحوه راحتی و خواب افراد صورت بگیرد.

ارتفاع تشک:

ارتفاع تشک‌های موجود در بازار با توجه به لایه‌های داخلی تشک( موکت، پنبه، الیاف و…) بسیار متنوع است و به همین دلیل نیز بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که ارتفاع آن‌ها برای شما راحت و مناسب است.

نکاتی که باید در خرید تشک خوشخواب به آنها توجه شود

در تخت های دو نفره باید میانگین وزن افراد در نظر گرفته شود و در صورتی که اختلاف وزن بین دو نفر بیشتر از ۱۸۰ کیلوگرم باشد به جای استفاده از تشک دو نفره بهتر است از دو تشک یک نفره استفاده کنید.

برای تست راحتی و نرمی تشک علاوه بر دست زدن و نشستن از فروشنده درخواست کنید تا فضایی برای خوابیدن بر روی آن را برای شما فراهم کند تا مطمئن شوید تشک خوشخواب راحتی را انتخاب می کنید.

از شرکت های معتبر در زمینه تولید و فروش تشک خوشخواب که محصول خود را با گارانتی و تضمین ارائه می کنند تشک خوشخواب خریداری کنید. هنگام خرید تشک خوشخواب به صدایی که از تشک خارج می شود توجه کنید صدای غژغژ نشانه کیفیت پایین ساخت تشک است. تشک هایی که از محصولات با کیفیتی در ساخت آن ها استفاده شده قیمت بالاتری نسبت به مدل های مشابه خود دارند.

تشک هایی که از جنس لاتکس ساخته می شوند ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند بهتر است قبل از خرید از فروشنده اطلاعات کاملی از کیفیت و جنس تشک را بخواهید. تشک های مموری فوم دار که لاتکس در لایه داخلی آن استفاده شده است ایجاد حساسیت نمی کنند. استفاده از تشک های مواج و انحنا دار به سلامتی و درمان بیماران کمک می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 3