مقالات

مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد

مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد تشکلند

همانطور که می دانید انتخاب مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد یکی از مهمترین موارد است که باید به آن توجه کنیم، ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. تشک خوب در سلامتی بدن از جمله جلوگیری از کمردرد و دردهای ستون فقرات نقش مهمی ایفا می‌کند. آیا می دانید چه نوع تشکی برای دیسک کمر مناسب است ؟ ما زمان قابل توجهی از عمر خود را در خواب می‌گذرانیم، بنابراین داشتن یک تشک خوشخواب مناسب برای کمردرد، داشتن خواب خوب و پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات دیگر ضروری است. استفاده از تشک غیر مناسب و غیر استاندارد می‌تواند باعث مشکلات عضلانی از جمله کمردرد بشود.

زمانی که از خرید تشک مخصوص دیسک کمر یاد می شود بسیاری از ما به یاد تشک های طبی سفت و سخت می افتیم. تشک مناسب می تواند نقش مهمی در تسکین درد و مشکلات کمر، ستون فقرات و … داشته باشد. اما باید توجه داشت که تشک های طبی طیف گسترده ای دارند و تهیه هر نوع از تشک های طبی به معنای رفع این مشکلات نیست.

تلاش برای داشتن خوابی آرام در حین مقابله با کمردرد یا دیسک کمر می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به لطف تشک نامناسب، با درد بیشتری از خواب بیدار شوید. تحقیقات ثابت کرده است که خواب بر روی تشک نامناسب نقش مهمی در افزایش بدن درد و کمردرد دارد. پس در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت نقش تشک بر خواب مناسب بسیار مهم و پررنگ است.

مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد چیست؟

شاید در زمان خرید تشک برای کمر درد با طیف گسترده ای از تشک های طبی مواجه باشید. در این زمان با این سوال روبرو هستیم که کدام یک از این تشک ها بهترین تشک برای دیسک کمر یا مشکلات ستون فقرات است؟

شاید برای تهیه بهترین تشک طبی، تشک های مختلفی را امتحان کنید و در نهایت تشکی را انتخاب کنید که حس راحتی و آسودگی بیشتری به شما القا کرده است اما باید توجه داشته باشید که این راحتی و ترجیح یک تشک نسبت به تشک های دیگر، به معنای بهترین انتخاب نیست.

در زمان انتخاب تشک معیار های متفاوتی وجود دارد. بر اساس تحقیقات می توان گفت بهترین تشک برای دیسک کمر و مشکلات نظیر آن، تشک های طبی هستند. مهم ترین معیار ها در زمان تهیه تشک طبی، انتخاب سفتی و الیاف استفاده شده در تشک هستند.

تشک مخصوص کمر درد

طی تحقیقات جهانی انجام شده، مشخص شده است که افرادی که روی تشک های طبی با سفتی متوسط خوابیده اند، با کرختی و درد کمتری از خواب بیدار شده اند.

تشک مخصوص دیسک کمر تشکی است که بدن و ستون فقرات شما را در حالت صاف و استاندارد قرار دهد و از تمامی اندام ها به درستی پشتیبانی و حفاظت کند. به عنوان مثال تشک طبی برای دیسک کمر نباید بیش از حد نرم باشد چرا که در زمانی که بدن روی تشک قرار می گیرد قسمت میانی بدن به دلیل وزن زیاد، بیش از حد در تشک فرو میروند و به همین سبب، ستون فقرات در وضعیت نامناسب قرار میگیرد که نتیجه آن افزایش کمر درد و کرختی است.

همچنین اگر تشک بیش از حد سفت باشد برای دیسک کمر مناسب نیست و میتواند باعث افزایش درد در نواحی مختلف باشد.

زمانی که بدن بر روی تشک سخت قرار میگیرد، بسیاری از فضاهای فرورفته بدن پر نمی شود. به عنوان مثال قوس استاندارد کمر و گردن در وضعیت “بدون پشتیبانی” قرار می گیرند که این امر به خودی خود میتواند باعث بروز درد و مشکلات کمر و گردن شود.

پس تشک طبی نباید بیش از حد سفت باشد. چرا که نه تنها نمی توان از آن به عنوان بهترین تشک برای کمردرد یاد کرد، بلکه میتواند درد کمر ناشی از دیسک کمر را افزایش دهد.

البته در زمان تهیه تشک و انتخاب سختی و نرمی آن باید به وزن شخص نیز توجه داشت. چرا که وزن بیشتر بدن، نیازمند یک تشک با سفتی بیشتر و متناسب تر است تا از اندام ها به خوبی پشتیبانی کند.

مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد

تشک‌های فنری متصل و رایج تخت و پهن هستند. جنس سفت آنها باعث می‌شوند که فردی که روی آن می‌خوابد بدنش ناهموار و ناراحت باقی بماند. سطوح صاف و سخت باعث می‌شود زمانی که فرد خواب است ستون فقرات او آن انحنای طبیعی را نداشته باشد و موجب می‌شود هنگامی که فرد بیدار می‌شود احساس کمردرد و خستگی داشته باشد.

جنس‌‌های فوم یا لاتکس در این زمینه به خوبی عمل می‌کنند، زیرا به بخش‌هایی از بدن که نیاز به فرورفتن دارند، اجازه می‌دهند تا این کار را انجام دهند و در عین حال در مناطقی که باید صاف روی سطح قرار گیرند، به همین حالت قرار می‌گیرند.

شاید در مورد جنس های فومی این را شنیده باشید که بدن را گرم می‌کنند. امکان دارد برخی از جنس ‌های فومی که با مواد شیمیایی درست شده‌اند چنین خاصیتی را داشته باشند. اگر شما با این موضوع مشکل دارید می‌توانید از تشک‌ فوم طبیعی یا گیاهی لاتکس استفاده کنید. در این صورت مشکل بازگشت گرما به بدن حل می‌شود. این تشک‌های گیاهی خنک‌تر و راحت‌تر هستند.

خوابیدن روی تشک نامناسب می تواند باعث بروز و یا وخیم تر شدن کمردرد شود. تشک نامناسب باعث وضعیت ضعیف بدنی به هنگام خواب و سفتی عضلات می شود و کمکی به هم ترازی ستون فقرات نمی کند، نهایتا همگی این موارد منجر به درد کمر بعد از خواب می شوند.

برای خرید مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد شما می توانید به فروشگاه اینترنتی تشک لند در بخش محصولات مراجعه کنید.

مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد

راهنمای خرید تشک طبی مناسب کمر درد

اگر تشک انتخاب شده، مطابق با ترجیحات شخصی فرد نباشد، طبعا فرد خواب راحتی نیز نخواهد داشت و این موضوع یکی از اصلی ترین علت کمر درد بعد از خواب می باشد. گذشته از آن، تشکی که راحتی و پشتیبانی مناسبی را برای ستون فقرات فراهم کند، به کاهش کمردرد کمک می کند و در طی خواب شبانه، باعث استراحت و نیرو گرفتن ستون فقرات می شود. در ادامه به راهتمایی خرید مناسب ترین تشک برای جلوگیری از کمردرد می پردازیم.

با وجود تنوع گسترده ای از تشک های موجود در بازار، انتخاب تشک مناسب می تواند دشوار باشد. دستورالعمل های کاربردی زیر برای کمک به انتخاب بهترین تشک برای پشتیبانی از کمر و خواب راحت در بیماران مبتلا به کمردرد طراحی شده است:

  • نهایتا این اولویت شخصی است که بهترین تشک خوشخواب برای دیسک کمر را تعیین می کند.
    هیچ سبک متداولی از تشک های منتخب وجود ندارد که برای همه افراد دچار کمردرد مفید باشد. هر تشکی که به یک فرد کمک می کند تا بدون درد و خشک شدن پشت بخوابد، بهترین تشک منتخب برای همان فرد است نه دیگری. بیمارانی که کمردرد دارند به منظور راحتی و پشتیبانی از ستون فقرات و در راستای آن تجربه یک خواب راحت، باید تشکی را انتخاب کنند که مطابق با استانداردهای فردی شان باشد.
  • اطلاعاتی در مورد اجزای فیزیکی تشک کسب کنید.
    کویل ها یا فنرهای داخلی تشک، حامی ستون فقرات هستند. تعداد و آرایش کویل ها در تشک های مختلف متفاوت است. پد بالای تشک ها نیز ضخامت های مختلفی دارد. تشک ها به طور معمول، چیزی بین ۷ تا ۱۸ اینچ عمق دارند. انتخاب تعداد کویل ها، نوع پد و عمق تشک به اولویت های فردی بستگی دارد.
  • تشکی انتخاب کنید که از ستون فقرات شما پشتیبانی کند.
    یک تشک خوب باید از انحنای طبیعی و تراز ستون فقرات پشتیبانی کند. پشتیبانی مناسب تشک از پشت بیمار به وی کمک می کند که به هنگام بیرون آمدن از تخت، درد عضلانی نداشته باشد. هرچند که اطلاعات بالینی زیادی درباره تشک ها وجود ندارد، با این حال مطالعه ای نشان داد که به طور معمول، تشک های نرم نسبت به انواع محکم یا سفت آن ها، باعث تسکین بیشتر کمردرد می شوند.
  • تعادلی بین پشتیبانی تشک و راحتی آن برقرار کنید.
    این دو موضوع به اندازه هم حائز اهمیت هستند. استراحت روی تشک خیلی محکم می تواند باعث ایجاد درد در نقاط فشار بدن شود. یک تشک نرم ممکن است راحت تر باشد زیرا این امکان را فراهم می کند که شانه و باسن تان کمی در تشک فرو رود. بیمارانی که جویای تشک محکم تری برای پشتیبانی از کمر خود هستند برای راحتی بیشتر می توانند تشکی با پد ضخیم تر تهیه کنند.
  • بهتر است بدانید که چه موقع، زمان تهیه یک تشک جدید است.
    اگر تشک قدیمی تان گود افتاده یا دیگر راحت نیست، احتمالاً زمان خرید مدل جدید آن فرارسیده است. قرار دادن تخته در زیر تشک گود افتاده، فقط یک راه حل کوتاه مدت برای رفع گود افتادگی تشک است. در هر صورت هنوز هم به یک تشک جدید نیاز دارید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− شش = 3