مقالات

بهترین زمان برای تعویض تشک

بهترین زمان برای تعویض تشک در تشکلند

بهترین زمان برای تعویض تشک

در این مطلب توضیح خواهیم داد کی و چه زمانی تشخیص دهیم تا تشک ها و خوشخوابهای خود را تعویض نماییم. تشک ها هم بعد از چند سال دیگه مثل سابق نیستن و همین باعث میشه که خواب و آسایش ما کمتر بشه و بعد از بیدار شدن از خواب حس خوبی را تجربه نکرده باشیم.

با خواندن این مقاله به شما کمک خواهد شد برای خواب بهتر تصمیم درست بگیریم.نکته ای  وجود دارد که همه تولیدکنندگان تشک یک دوره ی زمانی رو برای استفاده مفیداز تشک در نظر میگیرند که البته این زمان برای افراد با سلیقه ها و سبک های زندگی متفاوت ، متغیر هست.در ادامه‌ی این مطلب به بررسی انواع تشک‌ها و زمان تعویض تشک می‌پردازیم تا مسیر شما را برای انتخاب یک تشک دلخواه و خوب هموار کنیم.

بعد از تمام شدن عمر مفید یک تشک و پیدا شدن علائمی در تشک که سلامتی شما را به خطر میندازد باید به فکر خرید یک تشک جایگزین باشید چون سلامتی شما ارزش بیشتری نسبت به خرید یک تشک نو دارد. اما بعضی از افراد تعلق خاصی به تشک خود دارند و حاضر نیستند آن را با هیچ چیز عوض کنند. اما این تفکر کاملا اشتباه است. با فناوری‌های جدیدی از تشک‌ها که وارد بازار شده‌اند قطعا تشک‌های با کیفیت بهتری نسبت به تشک فعلی خود پیدا خواهید کرد.مشاهده محصول

بهترین زمان برای تعویض تشک چه موقع هست و چه نشانه هایی را باید دنبال کنیم که متوجه شویم الان وقت خرید تشک است؟

تشک یک کالای ضروری و بهداشتی محسوب می‌شود، ولی متاسفانه به دلیل عادات رفتاری و تکراری بودن فرایند خواب و خوابیدن اصولا کمتر کسی به تعویض تشک خود در زمان مناسب توجه میکند.تعویض تشک در درازای زمان یک امر ضروری است، مخصوصا به خاطر اینکه بدن انسان همواره در حال تغییر بوده و آمادگی استهلاک و فرسودگی در گذر زمان را نیز دارد.

سوال اصلی این است که با توجه به شواهد، چه زمانی بهتر است تشک قدیمی خودتان را با مدلی جدیدتر و نو تعویض کنید؟ در این مقاله به نشانه‌ها و شواهدی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید تصمیم به تعویض تشک خود بگیرید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

  • با کوفتگی و گرفتگی عضلانی از خواب بیدار می‌شوید؟
  • تعویض تشک لازم است اگر شانه‌ها و دستان شما در هنگام شب خواب میرود ؟
  • ظاهر تشک شما از فرم افتاده است ؟
  • چرا اگر سایش و پارگی باشد تعویض تشک لازم هست ؟
  • چطور بفهمم تشک گود رفته ؟
  • سن تشک شما چقدر است ؟
  • صدای فنرها در هنگام غلت زدن بلند می‌شود و به جیر جیر افتاده؟
  • تشک شما فارغ از دمای اتاق خیلی گرم است ؟ بهترین زمان برای تعویض تشک همین الان است.
  • تشک شما کوچک است و الان برای شما مناسب نیست

با کوفتگی و گرفتگی عضلانی از خواب بیدار می‌شوید؟

متاسفانه اگر نشانه‌های کوفتگی و بدن‌درد در شما بروز می‌کند و در طول روز دیگر اثری از این دردها نیست باید به شما بگوییم که زمان آن رسیده که تشک خود را تعویض کنید،چرا که بدن‌درد و کوفتگی نشانه گودرفتگی و استحلاک در لایه‌های اسفنجی یا فنر‌های تشک شما را نشان میدهد، و بهتر آن است که قبل از ایجاد مشکل‌های ارتوپدیک حادتر تشک خود را تعویض کنید.

نکته: متاسفانه (یا خوشبختانه) بدن انسان بسیار تطبیق‌پذیر است.اگر در طول زمان به نشانه‌ها توجه نکنید استخوان‌ها و عضلات به حالت غلط خوابیدن فرم گرفته و به نوعی عادت تبدیل می‌شود، و شما فارغ از اینکه چه بلایی سر دیسک کمر و گردن خود در دراز مدت می‌آورید، این مدل غلط را راحت میپندارید. پس حتما زود اقدام کنید.

تعویض تشک لازم است اگر شانه‌ها و دستان شما در هنگام شب خواب میرود ؟

نشانه مهم دیگر این است که در خواب احساس خواب رفتگی در اندام‌های خود ،مخصوصا دست‌ها احساس می‌کنید.

متاسفانه خبر خوبی نیست، چرا که احتمالا ساختار تشک در طول زمان و نشست لایه های اسفنجی به قدری به بدن شما نزدیک شده که جلوی گردش خون در عضلات شما را می‌گیرد، و این باعث خواب رفتگی و کوفتگی عضلانی برای شما می‌شود. پس حتی‌الامکان تشک خود را زود تعویض کنید.

ظاهر تشک شما از فرم افتاده است ؟

اگر در پشت و روی تشک نشانه‌های پارگی، سایش، گودرفتگی و یا فنر دررفتگی مشاهده می‌کنید زمان تعویض آن فرارسیده.

پس زودتر اقدام کنید که این مشکلات به سلامت شما لطمه وارد نکنند!

چرا اگر سایش و پارگی باشد تعویض تشک لازم هست ؟

سوال خوبی است، جواب آن در این است که در ساخت تشک از انواع اسفنج استفاده شده، و شما نمیدانید اسفنج مورد استفاده چند سال دوام داشته، متاسفانه اسفنج پس از مدتی نشست کرده و حالتی پوک به خود می‌گیرد و گرده‌های حساسیت زا ایجاد می‌کند، حالا اگر رویه تشک سایش و یا پارگی داشته باشه باعث آزادسازی این گرده‌ها شده و برای شما حالات آلرژی تنفسی و پوستی ایجاد می‌کند، تعویض تشک در این مواقع اولین اقدامی است که باید انجام دهید.

چطور بفهمم تشک گود رفته است؟

اگر با مشاهده تشک متوجه گودرفتگی نشدید، بهترین راه این است که تشک را بلند کرده (به صورت عمودی) به سطح یا دیواره‌های کناری آن نگاه کنید.در این روش می‌بینید که تشک در دیواره‌ها(بر اثر نشستن و استفاده زیاد) گود رفتگی دارد و یا اینکه در مرکز آن گود رفته است، همه این‌ها نشانه فرا رسیدن زمان تعویض تشک است.

سن تشک شما چقدر است ؟

بهترین زمان برای تعویض تشک به زمان استفاده از آن برمیگردد، هر کالایی، مخصوصا اگر بهداشتی باشد،زمان انقضا دارد.

بهتر هست که در زمان اتمام گارانتی تشک که اصولا بین ۳ الی ۷ یا ۱۰ سال است تشک را تعویض کنید.

تشک ها با عمر بالای ۱۰ سال، پر از ریزگرد‌های خاک و پوست و مو است و دیگر بهداشتی نیست.

صدای فنرها در هنگام غلت زدن بلند می‌شود و به جیر جیر افتاده؟

تشک‌های قدیمی عمدتا ساختار فلزی و فنرمتصل دارند، به گونه‌ایی که فنرها در کنارهم و برروی اسکلت بالا و پایینی خود بافته شده است.اگر این ساختار به صدا افتاده نشان از فرسودگی آن است، چرا که احتمال گودرفتگی، دررفتگی فنر و حتی زنگ زدگی در آن بالاست.

تشک شما فارغ از دمای اتاق خیلی گرم است ؟ بهترین زمان برای تعویض تشک همین الان است.

این نشانه خوبی نیست، چرا که احتمالا روزنه‌های اسفنج در تشک به مرور زمان گرفته و راهی برای تمیز کردن آن هم نیست.در این حالت اگر تشک کپسوله تخلیه هوا نداشته باشد مشکل گرما طاقت فرسا خواهد شد، توصیه میکنیم در خرید بعدی مدلهای طبی فنری خریداری کنید که کمی خنکتر هستند.

استاندارد‌های قدیم با الان کمی متفاوت شده است، در قدیم تشک‌های دو نفره برای زوجی جوان عرض ۱۴۰ سانت داشت ولی استاندارد فعلی عرض ۱۶۰ و یا ۱۸۰ است. اگر احساس می‌کنید نیاز به فضای بزرگتری برای استراحت دارید میتوانید تشکی بزرگتر خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ پنج = 11