مقالات

راهنمایی خرید بالش

راهنمایی خرید بالش در تشکلند

راهنمایی خرید بالش

کرکی، سفید، مستطیلی، نرم. بسیاری از بالش ها ممکن است تقریباً یکسان به نظر برسند، اما در میزان حمایتی که دارند تفاوت زیادی دارند. یک بالش عالی برای کسی که به پشت می‌خوابد ممکن است برای کسی که به پهلو می‌خوابد بالش وحشتناکی باشد. و اگر بالش شما نتواند از سر و گردن شما حمایت لازم را بکند، می تواند باعث بی قراری و فشار شود و خواب ضعیفی در شب ایجاد کند.

 

همچنین در نظر داشته باشید برای خرید بالش از تشکلند میتوانید با ما تماس بگیرید یا از فروشگاه سایت دیدن فرمایید.

 

با به‌روزرسانی اخیر که بالش‌هایی از Amazon، Avocado، Serta، Sleep Number  ، Roya ، Royalو سایر مارک‌ها اضافه می‌کند. ما بررسی کردیم که بالش‌های یک سازنده چقدر میتواند خوب باشند (بررسی ما از MyPillow Classic در مقابل MyPillow Premium) و برخی از بالش‌های قابل تنظیم را آزمایش کردیم تا ببینیم آیا ارزش هزینه را دارند یا خیر. برای مطالعه بیشتر در مورد بالش های با رتبه برتر تشکلند، بررسی های تشکلند را در مورد بهترین بالش ها از آزمایش های گوناگون ببینید.

چگونه می توانید تشخیص دهید که کدام بالش برای شما مناسب است؟ و آیا تعویض بالش باید در لیست کارهای شما باشد؟ برای یادگیری عواملی که باید در نظر بگیرید.

 

چگونه بالش ها را آزمایش می کنیم

کارشناسان تشک لند از 13 تست برای ارزیابی بالش‌ها استفاده می‌کند، از جمله برخی از آنها که شامل افراد انسانی می‌شود.کارشناسان ما که در تست بالش در CR نظارت می کنند، می گویند: «ما داده های علمی را با ورودی انسان ترکیب می کنیم تا جنبه های ذهنی بالش را به تصویر بکشیم.

 

رتبه بندی از هر دو مجموعه داده، امتیاز کلی یک بالش را تشکیل می دهد. آزمایشات ما تکیه گاه بالش، میزان تنفس مواد آن، انعطاف پذیری یا توانایی آن برای حفظ شکل آن را ارزیابی می کند. برای تست‌های حمایتی، از سوژه‌های انسانی استفاده می‌کنیم و زاویه قرار گرفتن سر روی بالش را ترسیم می‌کنیم تا ببینیم بالش چقدر سر و گردن افراد با اندازه‌های مختلف – کوچک، متوسط، و بزرگ یا بلند- را پشتیبانی می‌کند. چه به پهلو بخوابند چه به پشت.

 

ما سوژه‌هایمان را روی یک تشک فشاری دراز می‌کشیم که روی یک بالش روی یک تشک متوسط سفت قرار می‌دهیم تا بتوانیم تقریباً 1600 نقطه فشار را تجزیه و تحلیل کنیم. ما به نواحی توجه می کنیم که بالش ممکن است خیلی نرم یا خیلی سفت باشد و از سر حمایت نکند.

 

در آزمایش‌های انعطاف‌پذیری، باری به وزن 225 پوندی را روی بالش در اتاقی با دمای تنظیم شده روی 98.6 درجه فارنهایت قرار می‌دهیم تا گرمای بدن را تقلید کند و آن را به مدت 96 ساعت نگه می‌داریم. این پارامترها به ما اجازه می‌دهند تا استفاده را تسریع کنیم تا بتوانیم ببینیم که آیا بالش در طول زمان نگه می‌دارد یا خیر. ما اندازه گیری می کنیم که هر بالش چقدر به شکل و استحکام اولیه خود باز می گردد.

 

در آزمایش‌های استفاده و ترجیحات خود، از گروهی از افراد می‌خواهیم که بالش‌ها را بر اساس معیارهایی ارزیابی کنند، مانند اینکه آیا بالش به خوبی با سر مطابقت دارد و آیا روکش راحت است یا خیر. در تست نفوذپذیری خود، ما از یک سنسور رطوبت برای سنجش میزان تنفس بالش استفاده می‌کنیم بعضی از بالش‌ها رطوبت را بین شما و بالش محبوس می‌کنند و احتمالاً باعث ایجاد خواب ناخوشایند در شب می‌شوند.

تصمیم گیری در مورد آنچه شما نیاز دارید

پاسخ شما به این سوالات به شما کمک می کند تا بهترین بالش را برای خود انتخاب کنید.

در چه وضعیتی می خوابید؟ برای اینکه به گردن و سر خود تکیه گاه لازم را بدهید، بالشی می خواهید که سر شما را زیاد به بالا یا پایین خم نکند. اگر به پشت می خوابید، ممکن است به بالشی صاف تر از آنچه یک خواب پهلو به آن نیاز دارد نیاز داشته باشید. معده‌خواب‌ها باید به دنبال یک بالش نازک باشند تا گردن را خیلی بالا نبرد. جوئل پرس، پزشک ارشد فیزیاتر در بیمارستان جراحی های ویژه در شهر نیویورک می گوید: شما می خواهید ستون فقرات و گردن شما تا حد امکان در یک زاویه خنثی باقی بمانند و در نتیجه استرس هر دو را کاهش دهید. اگر در طول شب تمایل دارید بین خوابیدن به پشت و دراز کشیدن به پهلو بچرخید، سفتی بالش را بر اساس وضعیتی که در آن به خواب می‌روید انتخاب کنید.

چه نوع تشکی دارید؟

شاید فکر نکنید که این سوال را بپرسید، اما مهم است. اگر تشک سفت تری دارید، بالش پرتر می خواهید. اگر تشک نرم تری دارید، بالش نازک تری می خواهید. چه به پهلو بخوابید چه به پشت. ریگان می‌گوید، دلیل این امر این است که تشک نرم‌تر معمولاً به بدن اجازه می‌دهد در آن فرو برود، بنابراین فاصله کمتری بین سر و تشک وجود دارد. تشک‌های سفت‌تر شما را از فرورفتن بیشتر در داخل تشک جلوگیری می‌کنند و شکاف بزرگ‌تری بین تشک و گردن شما برای پر کردن باقی می‌گذارند.

بالش در تشک لند

آیا به مواد خاصی حساسیت دارید؟

برخی از افراد ممکن است به لاتکس یا گندم سیاه حساسیت داشته باشند – هر دو پرکننده که در بالش های موجود در بازار یافت می شوند. بر اساس مطالعه‌ای در مجله بین‌المللی طب شغلی و محیطی، برخی از افراد ممکن است به کنه‌های گرد و غبار آلرژی داشته باشند که تمایل دارند بیشتر در بالش‌های مصنوعی مانند الیاف پلی استر زندگی کنند. به گفته بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، استفاده از پر و پر در بالش ها تنظیم شده است، و هر دو تمیز می شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها از مواد آلرژی زا پرندگان مانند گرد و غبار و کنه ها پاک می شوند.

برچسب را برای پر شدن بالش به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی وجود ندارد که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. حتی اگر ادعاهایی در مورد مواد ضد حساسیت روی بسته بندی یا برچسب بالش مشاهده کردید، مراقب باشید: هیچ استاندارد فدرالی برای عبارت “کم حساسیت زا” وجود ندارد. یکی از موادی که معمولاً باعث واکنش های آلرژیک نمی شود لاتکس مصنوعی است. با این حال، به گفته AAFA، ممکن است ترکیبات آلی فرار یا مواد شیمیایی مانند فرمالدئید را آزاد کند و ممکن است مایت های گرد و غبار را در خود جای دهد.

اگر به کنه های گرد و غبار حساسیت دارید و نه به مواد بالش، ممکن است بخواهید یک محافظ بالش بخرید.

گرم میخوابی یا خنک؟

اگر تمایل دارید هنگام خواب عرق کنید، بالشی می خواهید که نفس بکشد و گرما را دفع کند. در آزمایش‌های ما، بالش‌های ساخته شده با فوم یا پلی استر خرد شده نسبت به بالش‌هایی که از فوم جامد ساخته شده‌اند، بهتر خنک می‌مانند. و شیفته بالش‌هایی با لایه ژل «خنک» نشوید: ریگان می‌گوید: «اگرچه ممکن است در ابتدا احساس خنکی به شما بدهند، اما از بالش‌هایی که آزمایش می‌کنیم، متوجه شدیم که این ویژگی می‌تواند گرما و رطوبت را به دام بیندازد.

آیا به یک بالش قابل تنظیم نیاز دارید؟

یک مفهوم نسبتاً جدید، بالش‌های قابل تنظیم به شما اجازه می‌دهند تا تغییراتی را در بالش ایجاد کنید و آن را برای راحتی خود سفارشی کنید و احتمال نارضایتی شما از بالش را به‌زودی پس از خرید کاهش می‌دهد. آنها تمایل دارند در آزمایش های ما بهتر از سایر بالش ها عمل کنند زیرا می توانند مطابق با نیازهای شما باشند. سازنده معمولاً یک راهنمای با دستورالعمل‌هایی برای هر سبک خواب ارائه می‌کند. راهنمای ما را ببینید تا یاد بگیرید چگونه یک بالش قابل تنظیم را مطابق میل خود سفارشی کنید.

بالش های پلی استر

این بالش که اغلب به عنوان فیبر یا فیبر پلی استر توصیف می شود، رایج ترین نوع بالش است که در بازار می بینید، و معمولاً کم هزینه ترین است. بالش های پلی استر به طور معمول دارای پرکننده ای هستند که شبیه پنبه است. در آزمایش‌های ما، آنها شکل خود را به خوبی حفظ نمی‌کنند – بنابراین ممکن است بیشتر از انواع دیگر این نوع بالش را جایگزین کنید.

بالش مموری فوم

این همان ماده (پلی اورتان) است که بسیاری از تشک ها از آن ساخته می شوند. بالش های مموری فوم ممکن است از یک لایه جامد از این فوم یا تکه های بریده شده از آن تشکیل شده باشد. بالش های دارای فوم حافظه دار معمولاً متراکم تر از بالش های پلی استر هستند و معمولاً با شکل سر شما مطابقت دارند. در آزمایش‌های ما متوجه شدیم که بالش‌های مموری فوم ممکن است به اندازه سایر بالش‌ها قابل تنفس نباشند، به این معنی که ممکن است سر شما را در شب کمی گرم کنند.

سایر پر کردن بالش های رایج

لاتکس

لاتکس طبیعی از شیره درخت تهیه می شود. لاتکس مصنوعی نیز وجود دارد. بالش های ساخته شده از هر دو می توانند حاوی یک لایه لاتکس یا تکه هایی از آن باشند. بر اساس آزمایش‌های CR از فوم لاتکس طبیعی و مصنوعی در تشک‌ها، لاتکس به طور متفاوتی نسبت به مموری فوم به بدن واکنش نشان می‌دهد – در لمس فنر بیشتری دارد و پس از فشرده شدن سریع‌تر به شکل خود باز می‌گردد.

Down یا پر

بالش های پایین معمولاً از غاز یا اردک ساخته می شوند. Down با «قدرت پر کردن» رتبه‌بندی می‌شود، که میزان فضایی را که یک اونس داون اشغال می‌کند اندازه‌گیری می‌کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، مدت طولانی تری سفت می ماند، اگرچه پایین معمولاً بالش نرمی ایجاد می کند که به راحتی صاف می شود. بالش‌های پر معمولاً سفت‌تر هستند و ممکن است گرمای زیادی را در خود نگیرند، اگرچه پرها می‌توانند از بین بروند. بنابراین قبل از خرید بالش باید تست کنید که چقدر شکل خود را حفظ می کند.

گندم سیاه

گندم سیاه یک بالش پرکننده گیاهی است که از دانه های کوچک و خشک ساخته شده است. برخی از مردم دوست دارند بالش گندم سیاه با سر و گردن مطابقت داشته باشد، اما برخی دیگر ممکن است این بالش ها را خیلی پر سر و صدا (در هنگام حرکت دانه ها خش خش می کنند) یا خیلی سفت بدانند.

پر از آب

این بالش‌ها معمولاً یک کیسه قابل جابجایی دارند که می‌توانید آن را تا حدی که می‌خواهید با آب پر کنید. پوشش بیرونی اغلب از پنبه یا پلی استر ساخته می شود. برخی از خواب‌آوران دوست دارند که بالش‌ها با سر مطابقت داشته باشند. با این حال، برخی از کاربران نشت از محفظه آب بالش را گزارش کرده اند.

کاپوک

این الیاف ارگانیک که از درخت کاپوک استوایی ساخته شده است، ماده ای ابریشمی است که جایگزین نرم، سبک تر و گیاهی است. پوشش موم طبیعی آن مانع از جذب رطوبت می شود و برای افرادی که در خواب عرق می کنند ایده آل است. همچنین برای خریداران آگاه به محیط زیست جذاب است، زیرا پر کردن کاپوک از غلاف های بذری که روی زمین می افتند برداشت می شود – به این معنی که هیچ درختی برای جمع آوری فیبر خرد نمی شود.

تعمیر و نگهداری بالش

اکثر بالش‌ها در آزمایش‌های ما قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند و معمولاً از حالت سرد استفاده می‌کنند. اما حتماً قبل از شستن، مشخصات تمیز کردن بالش سازنده را بررسی کنید. برخی از مواد مانند صفحات فوم را نباید با ماشین شستشو داد.

مگر اینکه بالش شما از یک تکه فوم ساخته شده باشد، پف کردن هر روز به آن کمک می کند شکل خود را حفظ کند. برچسب روی بالش را بررسی کنید—بعضی از تولیدکنندگان توصیه می‌کنند یک بالش را برای چند دقیقه در خشک‌کن قرار دهید تا هر چند وقت که احساس می‌کنید به آن نیاز دارید، بالش را پف کنید.

AAFA توصیه می کند بالش ها را یک بار در ماه با آب گرم بشویید (در صورت اجازه سازنده) برای از بین بردن کنه های گرد و غبار.

نکات خرید بالش

چه به فروشگاه بروید و چه به صورت آنلاین سفارش دهید، هنگامی که بالش را در دست دارید، موارد زیر را انجام دهید.

تست فشار را انجام دهید. فقط به این دلیل که برچسب بالش “سفت” است یا برای خواباننده های پهلو یا پشت است، به این معنی نیست که برای شما تکیه گاه مناسبی است. یک قدم جلوتر بروید و تست استحکام خود را انجام دهید. اگر در فروشگاه هستید، بالش را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را با کف دست خود فشار دهید تا حدود نیمی از ضخامت اصلی آن باشد. هر چه فشار بیشتری وارد کنید، بالش سفت تر می شود. در خانه، همین آزمایش را انجام دهید و بالش را روی تخت خود امتحان کنید.

آن را پف کنید. بالش هایی با تکه های پرکننده به جای مثلاً یک تکه فوم می توانند شکل خود را از دست بدهند و خوابی ناراحت کننده ایجاد کنند. بنابراین پس از تست سفتی بالش، آن را پف کنید تا ببینید آیا به شکل و ضخامت اولیه خود باز می گردد یا خیر. مطمئن شوید که پر شده در سراسر بالش یکنواخت باشد.

میزان تنفس آن را در نظر بگیرید. بیشتر بالش‌ها اجازه می‌دهند هوا از آن عبور کند، اگرچه هرچه بالش متراکم‌تر باشد، تنفس کمتری دارد. اگر تمایل دارید گرم بخوابید، به دنبال بالشی با تکه‌های پرکننده باشید که اجازه می‌دهد هوا در آن جریان پیدا کند، مانند پر کردن پلی استر، پرها یا تکه‌های فوم.

پوشش را بررسی کنید. یک روکش خوب به دوام بیشتر بالش کمک می کند. به دنبال بخیه های منظم، درزهای مستقیم و لوله کشی باشید که سایش لبه ها را کاهش می دهد. برخی از بالش ها دارای زیپ هستند که تنظیم پرکننده و تمیز کردن روکش را آسان تر می کند. یک پوشش محکم بافته شده از پر شده محافظت می کند.

به دنبال سیاست های بازگشت و دوره های آزمایشی باشید. هر تولید کننده یا خرده فروش بالش، دوره های بازگشت یا آزمایشی را ارائه نمی دهد، اگرچه برخی از آنها این کار را می کنند. به عنوان مثال، MyPillow یک سیاست بازپرداخت 60 روزه ارائه می دهد. قبل از خرید بالش، ببینید چه سیاستی روی بالش وجود دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = ده