مقالات

راهنمایی خرید تشک طبی

راهنمایی خرید تشک طبی در تشکلند

راهنمایی خرید تشک طبی

راهنمای گام به گام ما را بخوانید تا نکات خرید برای انتخاب تشک مناسب را بیاموزید ، پس در این مقاله از تشکلند با ما همراه باشید

با وجود بسیاری از برندها که ادعا می کنند “بهترین” تشک را دارند، دانستن اینکه جستجوی خود را برای یک تشک جدید از کجا شروع کنید می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ما این راهنما را ایجاد کرده‌ایم که تمام قسمت‌های سفر خرید تشک را توضیح می‌دهد تا به شما کمک کند تشک مناسب خود را پیدا کنید.

در راهنمای خرید تشک ما، تمام ملاحظاتی را که باید هنگام آماده شدن برای انتخاب تشک جدید رعایت کنید، بررسی خواهیم کرد.

خرید تشک

قبل از شروع خرید، برخی از دانش عمومی تشک را که به آن نیاز دارید، مرور خواهیم کرد.

چه زمانی به تشک جدید نیاز دارید؟

قانون کلی این است که شما باید هر 7 تا 10 سال یکبار تشک خود را تعویض کنید. پس از استفاده مکرر از خوابیدن هر شب روی آن، تشک شکل خود را از دست می دهد و دیگر سطحی برای خواب ترمیمی فراهم نمی کند.

میانگین طول عمر تشک چقدر است؟

بیشتر تشک ها بین 7 تا 10 سال عمر می کنند، اما این میزان بسته به نوع آن متفاوت است. فنرهای داخلی کوتاه ترین طول عمر را بین 7 تا 8 سال دارند، تشک های فومی در وسط تا 10 سال دوام دارند و تشک های لاتکس حداکثر تا 15 سال عمر می کنند.

7-8 سال
حتی اگر تشک فنر درونی خود را به طور مرتب ورق زده و چرخانده باشید، هسته آن همچنان از سیم فلزی ساخته شده است که با گذشت زمان تمایل به افتادگی دارد و شکل خود را از دست می دهد.

فوم تا 10 سال

در حالی که تشک مموری فوم به طور کلی در حفظ شکل خود بهتر است، اما هنوز برای همیشه دوام ندارد. اگر در مورد چرخاندن و تمیز نگه داشتن آن کوشا باشید می تواند تا 10 سال دوام بیاورد.

لاتکس تا 15 سال

تشک های لاتکس بیشترین طول عمر را دارند. یک تشک لاتکس با کیفیت خوب به دلیل آرایش بادوامش می تواند تا 15 سال دوام بیاورد.

هیبرید 7-15 سال

طول عمر بستگی به ترکیب مواد دارد. یک هیبرید با لایه فنر داخلی احتمالاً طول عمر کمتری نسبت به هیبرید فوم-لاتکس خواهد داشت.

چگونه می دانید که به تشک جدید نیاز دارید؟

چند علامت هشدار وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید تا بدانید که زمان انتخاب تشک جدید فرا رسیده است. این موارد عبارتند از بیدار شدن با درد یا بی حسی در اندام های خود، بیدار شدن به حالت گیج یا درد به طور منظم، پرت کردن و چرخاندن در طول شب، تشک شما کمی آویزان یا توده است، شما احساس می کنید بیش از حد عمیق در تشک خود فرو می روید. در اتاق‌های هتل یا جایی غیر از تخت خودتان بهتر می‌خوابید، یا می‌توانید احساس کنید که شریک خوابتان حتی کوچک‌ترین حرکتی را در طرف دیگر تخت انجام می‌دهد.

بهترین تشک برای من چیست؟

بهترین تشک از فردی به فرد دیگر بر اساس سبک خواب و ترجیحات آنها متفاوت است. خواب های مختلف به چیزهای متفاوتی از تشک نیاز دارند، بنابراین تشک مناسب برای شما ممکن است همیشه بهترین تشک برای شخص دیگری نباشد. در زیر برخی از توصیه های ما بر اساس فرآیند آزمایش و بررسی عمیق ما آورده شده است.

انواع تشک

اکنون که تصمیم گرفتید زمان تشک جدید و ارتقا یافته فرا رسیده است، قدم بعدی این است که بفهمید کدام نوع تشک برای شما بهترین است. عوامل مختلفی مانند وضعیت خواب، بودجه و نوع بدن شما باید در نظر گرفته شود.

تحقیقات بی پایانی در مورد مواد مختلف تشک و موارد مفید آنها وجود دارد، اما ما آنچه را که واقعاً باید در مورد محبوب ترین انواع تشک های موجود از جمله مموری فوم، فنر داخلی، لاتکس و هیبرید بدانید، ساده کرده ایم.

تشک های فوم

Woman's hands touching different layers of new mattress. Checking hardness and softness. Choice of the best type and quality. Front view. Close up.

مزایا و معایب مموری فوم
طرفداران
مقرون به صرفه
در به حداقل رساندن انتقال حرکت خوب است (حس نمی‌کنید شریک خوابتان در حال حرکت است)
برای تسکین کمردرد خوب است
برای تسکین درد در نقاط فشار خوب است
کانتور و مطابق با بدن شما

منفی
آزادی حرکت زیادی را فراهم نخواهد کرد
برخی از مدل ها می توانند گرمای بدن را به دام بیاندازند و باعث گرم خوابیدن شما شوند
نسبت به تشک های فنر داخلی سنتی نازک تر هستند
اگر فوم ها دارای برچسب گواهی CertiPUR-US نباشند، می توانند برای محیط زیست و کیفیت هوای اتاق خواب شما مضر باشند.
همیشه برای کسانی که معده می‌خوابند ایده‌آل نیست، زیرا این می‌تواند باعث ناهماهنگی شود که منجر به کمردرد می‌شود

تشک های فوم و مموری فوم اکثر تشک های آنلاین موجود را تشکیل می دهند که جای تعجب نیست زیرا تشک های مموری فوم یکی از راحت ترین تشک ها شناخته می شوند.

اینها معمولاً در مقیاس استحکام هستند و برای افراد مبتلا به کمردرد بهتر هستند زیرا لایه‌های مموری فوم به حمایت از کمر، راحتی در باسن و شانه‌ها و شکل دادن به بدن کمک می‌کنند. همچنین برای انتقال حرکت عالی است (اگر شریک شما زیاد حرکت کند، آن را احساس نخواهید کرد).

تشک مموری فوم کانتورینگ بیشتری دارد، به این معنی که بدن شما را بیشتر از تشک های دیگر در آغوش می گیرد و به همان اندازه جهش یا آزادی حرکت ایجاد نمی کند. بنابراین اگر معمولاً در طول شب زیاد حرکت نمی‌کنید، مموری فوم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. همچنین شایان ذکر است که بسیاری از تشک‌های «فومی» که امروزه می‌بینید، صرفاً فوم حافظه نیستند، بلکه یک ترکیب فوم ساخته شده با مواد دیگر هستند.

به دلیل آغوشی که مموری فوم فراهم می کند، این نوع تشک به گرم خوابیدن معروف است. با این حال، هلن سالیوان، سخنگوی CertiPUR-US، توصیه می کند که این مشکل تا حد زیادی با فناوری جدید فوم کاهش یافته است:

زمانی که این فوم ها برای اولین بار رایج شدند، برخی گفتند که برای خوابیدن گرمتر هستند. اما پیشرفت های تکنولوژیکی در تولید فوم با استفاده از فرمولاسیون های مختلف فوم و در برخی موارد فوم های خنک مخصوص، فوم ژل خنک کننده و … تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرده است.

اگر به دنبال تشک فوم هستید، باید به لایه های خاص فوم توجه زیادی داشته باشید. به دنبال تشک هایی باشید که از فوم های پلی اورتان دارای گواهی CertiPUR-US® استفاده می کنند. این بدان معناست که فوم بدون فرمالدئید، PBDEs، TDCPP یا TCEP (“Tris”) بازدارنده های شعله، تخریب کننده های لایه ازن و سایر مواد شیمیایی مضر ساخته شده است. همچنین به این معنی است که انتشار VOC (ترکیب آلی فرار) کم برای کیفیت هوای داخل خانه وجود دارد. اساساً فوم های دارای گواهی CertiPUR-US® برای شما و محیط زیست بهتر هستند. برای توضیح دقیق تر این موضوع میتوانید با متخصصین تشکلند تماس بگیرید.

تشک های فنری داخلی

تشک طبی در تشکلند

وقتی به تشک‌های سنتی فکر می‌کنید، احتمالاً فنر داخلی یا کلاف آن چیزی است که به ذهنتان خطور می‌کند. این یکی از پرکاربردترین انواع تشک است و حداقل با یک لایه کلاف فلزی فنری ساخته می شود. تشک های فنری داخلی دارای جهش عالی، پشتیبانی از لبه های قوی هستند و معمولا برای خنک نگه داشتن شما بسیار خوب هستند.

به دلیل سیم پیچ های فلزی داخل، این نوع تخت ها سنگین هستند و ممکن است در اندازه کامل ارسال شوند (اگر این عاملی باشد که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد). اگر به دنبال چیزی هستید که بتواند بدن شما را به خوبی شکل دهد، احتمالاً تشک فنری داخلی برای شما مناسب نیست.

از آنجایی که فضای خالی مناسبی در این تشک‌ها وجود دارد، به اندازه سایر تشک‌ها از شانه‌ها و باسن حمایت نمی‌کنید، اما آزادی حرکت بیشتری خواهید داشت، که اگر تمایل داشته باشید مفید است. در شب زیاد حرکت کنید

 

تعداد کویل

مقدار سیم پیچ ها در فنر داخلی یا بستر هیبریدی شما آنقدر که به نظر می رسد مهم نیست. با این حال، به طور کلی هر چه تعداد کویل ها در تشک بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر است. این بدان معنا نیست که اگر تشک شما کلاف زیادی ندارد، باکیفیت نیست، اما ممکن است بخواهید از هر تشکی که کمتر از 420 کویل Bonnell دارد دوری کنید، زیرا کیفیت و پشتیبانی آن کم است.

نکته دیگری که در مورد کویل ها باید در نظر داشت، گیج سیم پیچ است. گیج سیم پیچ به سادگی اندازه گیری ضخامت سیم مورد استفاده در سیم پیچ است. گیج های کویل می توانند از 12 تا 15 کار کنند و هر چه گیج سیم پیچ کمتر باشد تشک سفت تر است. اگر تشک نرم‌تری می‌خواهید و به تختی با کلاف نگاه می‌کنید، مطمئن شوید که گیج سیم پیچ دقیقاً در حدود علامت 14 تا 15 باشد. این نوع کویل ها فنر ملایم تری دارند و همین باعث می شود تشک نرم تر شود.

تشک های لاتکس

تشک طبی در تشکلند

مزایا و معایب لاتکس
طرفداران
کاهش فشار + آزادی حرکت را فراهم می کند
بادوام و ماندگاری طولانی مدت (تا 15 سال)
خنک می خوابد

منفی
گران
مانور بسیار سنگین/سخت است
اگر ارگانیک نباشد می تواند حاوی مواد شیمیایی مضر باشد

تشک های لاتکس برای افرادی که خواهان بسیاری از مزایای تشک های فومی هستند، بسیار عالی هستند، اما نمی خواهند احساس در آغوش گرفتن و یا “کانتور” داشته باشند. این تشک ها خواص خنک کنندگی فوق العاده ای دارند، جهش می کنند و هنوز هم پاسخگو هستند – به این معنی که در حین حرکت با بدن شما سازگار می شوند.

 

ران رودزین، مدیر عامل شرکت Saatva، می‌گوید: «لاتکس عالی است زیرا انعطاف‌پذیری تشک فنری را دارد، اما شما را مانند مموری فوم قفل می‌کند». همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تشک های لاتکس نیز طولانی ترین طول عمر را در بین انواع تشک ها دارند.

 

جنبه های منفی؟ تشک های لاتکس گران تر هستند. آنها همچنین بسیار متراکم هستند، به این معنی که در سمت سنگین تر قرار خواهند گرفت. بسته به نوع لاتکسی که دریافت می کنید، ممکن است در چند روز اول مقداری از آن بوی مصنوعی و شیمیایی را متوجه شوید.

 

اما اگر تشک لاتکس طبیعی را انتخاب می کنید، نیازی به نگرانی در مورد آن نخواهید داشت. این تشک ها قیمت بالاتری دارند، اما در مورد تشک ها واقعاً بهترین ها را دریافت می کنید.

تشک های هیبریدی

تشک در تشکلند

تشک هیبریدی معمولاً به تشکی گفته می شود که با ترکیبی از مموری فوم و فنر ساخته شده است، اما می تواند شامل مواد و ترکیبات دیگری نیز باشد (مانند لاتکس و مموری فوم).

هیبریدها تمایل دارند تعادل خوبی از پشتیبانی و کاهش فشار ارائه دهند در حالی که سطح خواب خنک تری نسبت به مموری فوم خالص ارائه می دهند. انتقال حرکت نیز در یک هیبرید بهتر از فنر داخلی به تنهایی با کمک لایه‌های جاذب حرکت بیشتر خواهد بود.
اگر شما و طرف مقابلتان چیزهای متفاوتی را در یک تشک می خواهید، ممکن است یک هیبرید بهترین گزینه برای شما باشد. با این حال، به دست آوردن بهترین های هر دو جهان گاهی اوقات می تواند به معنای قیمت بالاتر باشد. تشک های هیبریدی همچنین می توانند بسیار سنگین باشند و در برخی موارد حمل و نقل و جابجایی را با چالش مواجه می کنند.

 

آدام تیشمن، یکی از بنیانگذاران هلیکس اسلیپ، در تشک های هیبریدی سفارشی تخصص دارد. او می گوید:

 

یک تشک هیبریدی بهترین های هر دو دنیا را ارائه می دهد. شما اثر جهشی و گهواره ای فنرها را با کانتورینگ و بالش فوم متعادل می کنید. تخت‌های سنتی تمام فنر درونی می‌توانند سفت شوند و حرکت را به خوبی ایزوله نکنند، در حالی که همه تخت‌های مموری فوم بسیار داغ می‌خوابند و می‌توانند بیش از حد متراکم به نظر برسند. همه چیز در مورد تعادل درست است!»

 

در تشک به دنبال چه چیزی باشیم

اگر قبلاً در مورد تشک ها تحقیق کرده اید، احتمالاً متوجه شده اید که صنعت تشک دارای زبان خاص خود است – با کلماتی مانند “پاسخگویی” و “انتقال حرکت”. در حالی که ممکن است به نظر بی‌معنی به نظر بیایند، اما در واقع فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام انتخاب تشکی که به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده می‌کند، در نظر بگیرید. ما به شما این ویژگی‌های کلیدی تشک را به زبان انگلیسی ساده نشان می‌دهیم تا به شما کمک کنیم بفهمید که چرا این ویژگی‌ها برای یافتن بهترین تشک بسیار مهم هستند.

 

راحتی و پشتیبانی دو عامل اصلی هستند که باید در هنگام نگاه کردن به یک تشک جدید در نظر بگیرید، بنابراین مهم است که توجه داشته باشید که گاهی اوقات تا زمانی که تشک را برای چند شب امتحان نکنید، نمی‌توانید متوجه شوید که یک تشک چقدر روی این عوامل کار می‌کند. . بنابراین اگر مطمئن نیستید که چه تشکی برای شما مناسب است، حتماً روی تشکی با دوره آزمایشی بدون ریسک سرمایه گذاری کنید. عوامل مهم دیگر عبارتند از هم ترازی ستون فقرات، کاهش فشار، سیاست های حمل و نقل و بازگشت، و سطح استحکام.

 

شما می‌توانید در مورد هر یک از این ویژگی‌ها و نحوه امتیازدهی به آن‌ها هنگام آزمایش عملکرد تشک در مقاله فرآیند بررسی ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

راحتی

راحتی مهم است، زیرا احساس تشک شما را دیکته می کند و اینکه تشک چقدر با حرکات شما مطابقت دارد و دما را تنظیم می کند. فقدان راحتی می تواند ناشی از سفت بودن تشک، تشک گرم یا حرکت بیش از حد از طرف دیگر تخت (اگر با همسرتان بخوابید) باشد. این می تواند منجر به اختلالات خواب بیشتر شود، بنابراین ضروری است که تشکی راحت پیدا کنید که به شما خوابی آرام و عمیق بدهد. هنگامی که صحبت از راحتی به میان می آید، پاسخگویی، کنترل دما و انتقال حرکت از عوامل کلیدی هستند که باید به آنها توجه کرد.

 

پاسخگویی

تعریف سریع: تشک چقدر به حرکت شما پاسخ می دهد و با وضعیت بدن شما تنظیم می شود.

پاسخگویی فقط به این معناست که تشک چقدر خوب واکنش نشان می دهد و با حرکات بدن شما در هنگام خواب تنظیم می شود. همه ما هنگام خواب حرکت می کنیم، اما پاسخگویی به ویژه برای افراد بی قرار و خواب های ترکیبی که در طول شب تغییر وضعیت می دهند بسیار مهم است.

 

انتقال حرکت

تعریف سریع: تشک چقدر حرکت را جدا می کند و حرکت را جذب می کند.

انتقال حرکت به این اشاره دارد که تشک چقدر حرکت را جذب می کند. بسیاری از مردم این عامل را نادیده می‌گیرند، اما این ویژگی مهمی است که باید به دنبال آن باشید – به‌ویژه برای زوج‌هایی که یک تخت مشترک دارند و افرادی که کودکان یا حیوانات خانگی‌شان در طول شب به تخت‌خوابشان می‌روند و از آن خارج می‌شوند. تشک های مموری فوم و فوم ترکیبی برای انتقال حرکت بهترین هستند.

 

تنظیم دما (یا خنک کننده)

تعریف سریع: تشک چقدر جریان هوا و تنفس را افزایش می دهد، با در نظر گرفتن حفظ گرما و هر گونه ویژگی/ویژگی خنک کنندگی اساسی.

در حالی که خواب هستید، می‌خواهید مطمئن شوید که تشک شما به انتقال گرما از بدن شما کمک می‌کند، نه اینکه آن را در لایه‌های خود محبوس نگه می‌دارد تا با احساس تعریق یا لکه‌گرفتگی از خواب بیدار شوید. تشک های دارای لایه های تنفسی یا هوادهی سطح خواب خنک تری را فراهم می کنند زیرا به افزایش جریان هوا کمک می کنند. مواد جذب کننده گرما مانند روکش های پشمی برای پخش گرما و دور کردن آن از بدن شما کار می کنند. مواد دیگر، مانند سلیانت، به طور خاص برای سازگاری با دمای بدن شما ساخته شده اند.

 

حمایت کردن

حمایت از تشک برای اطمینان از داشتن پشتی سالم، مفاصل سالم و یک تخت خواب طولانی مدت بسیار مهم است. تراز ستون فقرات، کاهش فشار، پشتیبانی از لبه و دوام از مهم ترین عواملی هستند که برای حمایت باید در نظر گرفته شوند.

 

تراز ستون فقرات

تعریف سریع: تشک چقدر ستون فقرات شما را در راستای طبیعی خود نگه می دارد.

وقتی تشک ها را مقایسه می کنید، می خواهید به دنبال چیزی بگردید که از بدن شما حمایت کند تا ستون فقرات شما بتواند در موقعیت طبیعی خود باقی بماند. وضعیت ستون فقرات سالم به عضلات شما اجازه استراحت می دهد، به این معنی که صبح با احساس سرزندگی بیشتری از خواب بیدار خواهید شد.

تشک طبی با بهترین کیفیت در تشکلند

اگر به پهلو می خوابید، خط از دنبالچه تا گردن شما باید صاف باشد. اگر به پشت می خوابید، ستون فقرات شما باید انحنای طبیعی خود را زمانی که روی تشکی دراز می کشید حفظ کند. افرادی که معده می‌خوابند، فقط به دلیل ماهیت موقعیت، در حفظ انحنای طبیعی کمی مشکل خواهند داشت. به گفته ویک سینگ، بنیانگذار Spine & Vigor، به عنوان یک قاعده کلی، تشک خوب تشکی است که شکل ستون فقرات شما را به خود بگیرد و در عین حال وزن شما را به طور همزمان تحمل کند تا کمر شما به درستی تراز شود.

 

کاهش فشار

تعریف سریع: تشک چقدر فشار را کاهش می دهد (به ویژه روی باسن، شانه ها و ران ها) و توزیع یکنواخت وزن بدن را فراهم می کند.

 

بدن شما به بهترین وجه توسط تشکی حمایت می شود که وزن بدن شما را به طور مساوی توزیع می کند تا قسمت های سنگین تر بدن شما، مانند باسن و شانه های شما، خیلی عمیق فرو نروند. اگر این کار را انجام دهند، تشک شما می تواند به نقاط فشار شما فشار وارد کند.

شما می خواهید به دنبال تشکی باشید که در هنگام اعمال فشار (اما نه بیش از حد) به عقب برود. تشک‌های مختلف کاهش فشار بهتری را برای تیپ‌های مختلف بدن ارائه می‌کنند – بنابراین اگر وزن سبک‌تری دارید، نیازی به فشار دادن زیاد ندارید، اما اگر وزن سنگین‌تری دارید، باید مطمئن شوید که تشک مناسب است. حمایت کنید و زیاد در غرق نمی شوید.

 

پشتیبانی لبه

تعریف سریع: تشک چقدر از لبه ها پشتیبانی می کند، استفاده کاربردی از انتهای تشک و اینکه خوابیدن روی لبه تخت چقدر راحت است.

 

تکیه گاه لبه چیزی است که مانع از غلتیدن تشک در نیمه شب می شود. تشک‌های فنر داخلی معمولاً یک لایه پشتیبان جداگانه در اطراف لبه‌ها دارند که به شما کمک می‌کند روی آن بمانید، در حالی که تشک‌های فوم معمولاً یک لایه لبه جداگانه ندارند. با این حال، “رول کردن” تشک فوم نیز دشوارتر است.

 

این فاکتور در صورتی مهم است که به خصوص بی قراری می‌خوابید (یا سابقه افتادن از رختخواب دارید…)، یا اگر صبح‌ها از انتهای تخت خود برای پوشیدن جوراب و کفش خود استفاده می‌کنید.

 

ماندگاری

تعریف سریع: مواد و طرحی که به تعیین مدت زمان ماندگاری تشک کمک می‌کند و به خواب راحت شبانه ادامه می‌دهد.

 

هنگامی که به دنبال تشک ایده آل خود هستید، مواد با کیفیت و درجه یک می خواهید که دوام داشته باشند (ترجیحاً بدون مواد شیمیایی بد). استحکام مواد مهم است – شما نمی خواهید افتادگی یا توده ایجاد شود و می خواهید تشک شما قابلیت ارتجاعی و پشتیبانی خود را برای سال های آینده حفظ کند.

 

استحکام

تعریف سریع: تشک چقدر سفت یا کانتور به نظر می رسد.

استحکام عامل مهمی است که باید در هنگام خرید تشک به آن توجه کرد، زیرا هم راحتی و هم پشتیبانی را تعیین می کند. هنگام تصمیم گیری در مورد سطح استحکامی که برای شما مناسب است، ترجیحات و نیازهای خود را در نظر داشته باشید. در حالی که همه افراد متفاوت هستند، نوع خواب شما معمولاً به تعیین سطح استحکام تشک کمک می کند تا سطح راحتی ایده آل خود را ایجاد کنید.

 

استحکام در مقیاس 1-10 اندازه گیری می شود که 10 محکم ترین است. (اما راستش را بخواهید، مگر اینکه با خوابیدن روی انبوهی از توپ های پنبه ای یا کف چوبی راحت باشید، ما توصیه نمی کنیم که افراط 1 یا 10 را طی کنید).

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = هفت