مقالات

انواع مدل‌های تشک خوشخواب را بشناسید

میزان خواب کافی و ضروری

 

مدل‌های تشک خوشخواب بسیار متنوع است. شما در بین این مدل‌ها به راحتی می‌توانید تشک دلخواه و مورد علاقه خود را انتخاب کنید. هر کسی با توجه به سبک زندگی خود تشک مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند. بدون شک برای داشتن یک خواب راحت به تشک راحتی نیاز داریم. تشک‌های خوشخواب راحت بوده و قیمت مناسبی دارند.

با انتخاب تشک‌های خوشخواب خواب راحت و آسوده‌ای خواهید داشت. با توجه به گستردگی مدل‌های خوشخواب ابتدا باید با انواع مدل‌ها آشنایی پیدا کنید. در این مقاله سعی کردیم انواع مدل‌های تشک خوشخواب را همراه با مزایا و معایب آن‌ها بررسی کنیم.

تشک‌های فنری در مدل‌های تشک خوشخواب:

تشک‌های فنری

در مدل‌های تشک خوشخواب تشک‌های فنری بسیار محبوب هستند. تشک‌های فنری ساختار ساده‌ای داشته و معمولا قیمت کمی دارند. البته بهتر است افراد بالای ۶۰ کیلوگرم از این نوع تشک‌ها استفاده نکنند. به طور کلی تشک‌های فنری به دو دسته فنری متصل و منفصل تقسیم می‌شوند.

تشک فنری متصل: نوع کلاسیک تشک‌های فنری می‌باشند. ساختار این تشک‌ها را فنرهای به هم متصل تشکیل داده است. به همین دلیل انعطاف بسیار بالایی داشته و از دردهای کمر جلوگیری می‌کند.

البته این تشک‌ها برای افرادی که مشکلات مفصلی ندارند نیز مناسب است. وزن این محصولات سبک بوده و جابجایی آن‌ها راحت است. از معایب این محصولات می‌توان به انحراف و اصطکاک فنرها اشاره کرد.

این انحرافات به صورتی است که حرکت و غلت زدن افراد در آن بسیار مشهود می‌باشد. این موضوع به خصوص در تشک‌های دو نفره بسیار مهم است و ممکن است باعث شود خواب راحتی نداشته باشید.

پس اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که خواب سبکی دارید، بهتر است از این نوع محصول خریداری نکنید. علاوه بر این ضخامت کم آن‌ها در کنار نرم بودنشان باعث می‌شود در طولانی مدت شکل ظاهری خود را از دست دهند. در این صورت می‌تواند آسیب‌هایی به ستون فقرات افراد وارد کند.

تشک فنری منفصل: در مدل‌های تشک خوشخواب تشک‌های منفصل مورد توجه زیادی قرار گرفته است. زیرا آن‌ها با هدف اصلاح معایب تشک فنری متصل تولید شدند. در ساختار آن‌ها از فنرهایی که درون پاکت قرار دارند، استفاده شده است.

هر چه تعداد فنرها در آن‌ها بیشتر باشد کیفیت تشک بیش‌تر است. البته جنس فنرهای به کار رفته در افزایش کیفیت تشک‌ها بسیار مهم است. فنرهای جدا از هم باعث می‌شود سروصدا و اصطکاک خاصی وجود نداشته باشد.

تشک‌های منفصل آنتی باکتریال بوده و حساسیتی به وجود نمی‌آورند. این تشک‌ها گرمای زیادی را در خود نگه نمی‌دارند. پس اگر این موضوع برای شما مهم است تشک فنری منفصل را خریداری نکنید.

تشک‌های مموری فوم در مدل‌های تشک خوشخواب:

تشک‌های مموری فوم

در مدل‌های تشک خوشخواب تشک‌های مموری فوم ساختار متفاوت‌تری دارند. در ابتدا ناسا این تشک‌ها را به قصد افزایش کیفیت صندلی‌هایش تولید کرد. خلبانان ناسا از صندلی‌های مموری فوم بسیار راضی بودند. به همین دلیل از این تکنولوژی در ساخت تشک‌ها نیز استفاده کردند. از همان ابتدا این تشک‌ها محبوبیت زیادی در بین عموم مردم پیدا کردند.

مهم‌ترین ویژگی تشک‌های مموری فوم حساسیت آن‌ها به دما است. درون این تشک‌ها لایه‌ای از مواد ویسکوالاستیک وجود دارد. این مواد به دما حساس بوده و گران قیمت هستند. البته علاوه بر این قابلیت شکل‌پذیری زیادی داشته و هیچ‌گونه درد در مفاصل به وجود نمی‌آورند.

این دسته از تشک‌ها از ایجاد دردهای مفصلی ناشی از بد خوابیدن هم جلوگیری می‌کند. تشک‌های مموری فوم خوشخواب بسیار محبوب بوده و با تکنولوژی خاصی تولید می‌شود. البته تشک‌های مموری فوم خوشخواب جدید ساختار پیچیده‌تری داشته و بسیار راحت هستند.

در مدل‌های تشک خوشخواب مدل مموری فوم تنها مدلی است که گرما را درون خود نگه می‌دارد. این موضوع نیز به دلیل وجود مواد الاستیک است. البته این خاصیت ممکن است برای برخی از افراد دلنشین نباشد.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید، باید در هنگام خرید این نوع تشک‌ها دقت کنید. تشک‌های مموری فوم معمولا یک لایه زیرین فنری داشته که روی آن مموری فوم قرار گرفته است. در ساختار برخی از آن‌ها به جای فنر از فوم استفاده شده است. به این نوع تشک‌ها مموری فوم خالص می‌گویند. تشک‌های مموری فوم خالص نرم‌تر و گران‌تر هستند.

از معایب آن‌ها می‌توان به تاثیرپذیری از دمای محیط اشاره کنیم. هم‌چنین این تشک‌ها شکل بدن شما را به خود گرفته و این موضوع ممکن است برای شما دلنشین نباشد.

تشک‌های لاتکس در مدل‌های تشک خوشخواب:

تشک‌های لاتکسی

در مدل‌های تشک خوشخواب تشک‌های لاتکسی از قدیمی‌ترین مدل‌ها می‌باشند. تشک‌های لاتکسی دوام بسیار بالایی داشته و انعطاف‌پذیری خوبی دارند. با استفاده مداوم از تشک‌های لاتکسی دردهای مفصلی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابند. این محصولات حرارت بدن را جذب نمی‌کنند و حتی آن را کاهش نیز می‌دهند. تشک‌های لاتکسی برای تخت‌های دو نفره انتخاب مناسبی هستند.

زیرا این تشک‌ها تکان‌های افراد را منتقل نکرده و سروصدایی تولید نمی‌کنند. هم‌چنین به دلیل تقسیم وزن در تمام نقاط تشک امکان فرو رفتگی در آن‌ها وجود ندارد. این محصولات ضد باکتری بوده و در آن‌ها ارتعاشی به وجود نمی‌آید.

در ابتدا قیمت این محصولات بالا بود اما اکنون این محصولات با قیمت مناسب در بازار موجود هستند. تشک‌های خوشخواب لاتکسی با تکنولوژی پیشرفته‌ای ساخته می‌شوند و گزینه بسیار خوبی هستند.

تشک‌های طبی در مدل‌های تشک خوشخواب:

تشک طبیدر مدل‌های تشک خوشخواب تشک‌های طبی برای همه‌ی افراد مناسب است. کیفیت فنر و اسفنج در کیفیت نهایی تشک تاثیر بسزایی دارد. این محصولات طول عمر بالایی داشته و بسیار راحت هستند.

انواع دیگری از تشک‌های طبی فنر ندارند و در ساختار آن‌ها از یونولیت استفاده شده است. البته تشک‌های طبی که یونولیت یا فوم دارند معمولا کیفیت پایینی داشته و طول عمر مفید آن‌ها کم است. اما به طور کلی این تشک‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و گزینه مناسبی هستند. به خصوص برای افرادی که از دردهای مفصلی و عضلانی رنج می‌برند.

تشک‌های آبی در مدل‌های تشک خوشخواب:

تشک آبیدر مدل‌های تشک خوشخواب تشک آبی نیز موجود است. در ساختار آن‌ها از آب، فوم و یونولیت استفاده شده است. تشک‌های آبی برای افرادی که کمر درد و دردهای عضلانی دارند، بسیار مناسب هستند. تشک‌های آبی عملکردی مانند کیسه آب گرم داشته باعث افزایش خون‌رسانی و تنظیم دمای بدن می‌شوند. دمای آب درون تشک‌ها قابل تنظیم است.

این عملکرد تشک‌های آبی را بسیار جذاب کرده است. شما می‌توانید در فصل‌های گرم آب درون تشک را خنک کنید و خواب راحت‌تری داشته باشید. گردش هوا با وجود منافذ ریز موجود روی تشک امکان‌پذیر است. این قابلیت از تعریق افراد جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های دیگر تشک‌های آبی می‌توان به دوام بالا، قابلیت شستشو و بی صدا بودن اشاره کنیم.

تشک آبی در مدل‌های تشک خوشخواب معایبی نیز دارد. مثلا وزن آن‌ها بسیار بالا است. جابجایی تشک‌های آبی دشوار است. زیرا این تشک‌ها وزن بسیار بالایی دارند. دمای این تشک‌ها پایین است و برخی از افراد از دمای پایین آن‌ها شکایت دارند. هم‌چنین بهتر است افرادی که وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم دارند از این محصول استفاده نکنند. زیرا این تشک‌ها توانایی تحمل وزن زیاد را ندارند. در صورتی که وزن بالایی دارید استفاده از این تشک‌ها برای شما مناسب نیست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 5 =