مقالات

درمان کمر درد هنگام خواب

درمان کمر درد هنگام خواب در تشکلند

درمان کمر درد هنگام خواب

در این مقاله درمان کمر درد هنگام خواب از تشکلند با راههای تسکین کمر درد هنگام خواب آشنا میشویم ، همچنین میتوانید در انتهای مقاله نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید ، همچنین برای خرید تشک از تشکلند میتوانید با ما تماس بگیرید.

چرا وقتی در رختخواب می روم کمرم درد می کند؟

نکته : اگر هنگام خوابیدن در رختخواب احساس درد می کنید، آن را نادیده نگیرید.

کمر درد یکی از علائم یک مشکل اساسی است. و وقتی آن دردهای کسل کننده و دردهای شدید را احساس می کنید، این روش بدن شماست که به شما می گوید: «چیزی باید تغییر کند!»

برای بسیاری، کمردرد چیزی است که روزانه با آن زندگی می کنند. آنها فکر می کنند که در آن گیر کرده اند.

اما در واقع، به گفته تشکلند، کمردرد در سراسر کشور عزیزمان ایران در طول سال ها بدتر شده است.

طبق این مطالعه، سال‌های زندگی تعدیل‌شده با ناتوانی (DALYs) ناشی از کمردرد به طور قابل‌توجهی در تمام گروه‌های سنی افزایش یافته است.

این ممکن است به دلیل ساعات کار طولانی تر، سبک زندگی بی تحرک فزاینده و کارهای اداری بیشتر باشد.

به عبارت دیگر، اگر در رختخواب کمردرد دارید، به این دلیل است که یک مشکل اساسی وجود دارد که باید با آن مقابله کنید.

این می تواند وضعیت نامناسب، استرس یا حتی یک وضعیت پزشکی باشد.

چرا کمردرد هنگام دراز کشیدن بدتر می شود؟

اما چرا زمانی که به رختخواب می روید کمردرد ایجاد می شود؟ اکثر افرادی که کمردرد را تجربه می کنند، عضلاتشان کشیده شده است. صاف ننشستن پشت میز یا لم دادن بدون تکیه گاه روی مبل می تواند باعث انقباض ماهیچه های خاص در مدت طولانی شود.

ممکن است در لحظه یا زمانی که در اطراف راه می روید متوجه آن نشوید زیرا فشاری روی آنها وجود ندارد. اما آن عضلات حساس، کشیده و آسیب دیده هنگامی که پشت شما به یک تخت غیرحمایت کننده برخورد می کند، تحریک می شوند.

و این فشار اضافی روی قسمت آسیب دیده پشت شما باعث می شود که آن عضلات آسیب ببینند.

چگونه می توانم کاری کنم که کمرم در رختخواب درد نکند؟

برای کمک به درمان کمردرد در رختخواب می توانید چند کار انجام دهید.

ابتدا می توانید با یک پزشک مشورت کنید.

آنها ممکن است از روش های پیشرفته مانند اشعه ایکس، ام آر آی، سی تی اسکن یا EMG استفاده کنند تا مشخص کنند که چرا در رختخواب کمردرد را تجربه می کنید.

با این حال، همه کمردردها مستلزم مراجعه به پزشک نیستند. و یا میتوانید با متخصصین تشکلند تماس حاصل فرمایید و تشک های طبی را برای شما تشریح کنند.

به طور کلی، تنها در صورت کمردرد، می خواهید با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

این احساس به خصوص شدید است یا به سایر قسمت های بدن شما تابش می کند.
به سرعت با گذشت زمان بدتر می شود، با یک آسیب خاص شروع شد، علائم عفونت مانند تب یا تورم را نشان می دهد.
ممکن است باعث ضعف، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در قسمت پایین تنه شما شود.
با این حال، اگر به نظر شما شبیه نیست، می‌توانید چند کار را در خانه انجام دهید تا به درمان کمردردتان کمک کند.

6 راه حل سریع برای کمک به کمردرد در رختخواب

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند کمردرد خود را در رختخواب تسکین دهید و به خوابی که شایسته آن هستید، برسید.

1) کاهش التهاب از طریق رژیم غذایی و ورزش

زمانی که مفاصل شما بر اثر فعالیت روزانه و عادات غذایی ملتهب می شوند، مطمئناً در طول شب دچار درد خواهید شد. برای کمک به از بین بردن کمردرد خود در رختخواب، سعی کنید غذاهایی که باعث التهاب می شوند، مانند نان تصفیه شده و سایر کربوهیدرات ها، غذاهای سرخ شده، نوشیدنی های شیرین و گوشت قرمز را کاهش یا حذف کنید.

در عوض، غذاهایی بخورید که به خوابیدن و مبارزه با التهاب کمک می کند، مانند میوه، گوجه فرنگی، روغن زیتون، سبزیجات برگ دار، بادام و ماهی های چرب مانند سالمون و تن. ممکن است از اینکه چگونه کمردرد صبحگاهی شما پس از چند هفته خوب غذا خوردن بهبود می یابد شگفت زده شوید.

عضلات و مفاصلی که به طور منظم کشیده می شوند نیز می توانند سطح درد را هنگام دراز کشیدن در رختخواب بهبود بخشند، بنابراین سعی کنید چندین بار در هفته یوگا انجام دهید.

۲) روی تشکی که خیلی نرم یا خیلی سفت است نخوابید

تشکی که خیلی نرم باشد باعث می شود کمر یا باسن شما آویزان شود و ستون فقرات شما از هم راستا خارج شود که منجر به درد قابل توجهی می شود. تشک خیلی سفت به مفاصل شما فشار زیادی وارد می کند، به خصوص اگر به پهلو یا پشت بخوابید.

به همین دلیل است که اگر می‌خواهید کمردرد خود را در رختخواب کاهش دهید، به تشکی نیاز دارید که حمایت کند، اما بدن شما را برای کاهش فشار و تسکین درد نیز کانتور کند.

همانطور که گفته شد، هیچ تشک یکسانی برای کمردرد وجود ندارد. به علاوه، مواد مختلفی برای انتخاب وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که در حال سرمایه گذاری در تشکی هستید که از مواد مناسب برای نیازهای منحصر به فرد شما ساخته شده است.

3) یک پایه قابل تنظیم زیر تشک خود قرار دهید

شیب خوابیدن می تواند فشار زیادی را از ستون فقرات شما کم کند و همینطور بالا بردن پای تخت می تواند. یک پایه قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که تخت خود را بالا و پایین ببرید تا زمانی که در موقعیتی عالی در قسمت پایین کمر خود قرار بگیرید.

4) از بالش استفاده کنید تا ستون فقرات خود را در یک راستا نگه دارید

بیدار شدن با کمردرد اغلب به این معنی است که ستون فقرات شما در طول شب چرخیده است. اگر به پهلو می خوابید سعی کنید یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید. اگر به پشت می خوابید، یک بالش را پشت زانوهای خود قرار دهید. و اگر روی شکم می خوابید، سعی کنید یک بالش زیر باسن و پایین شکم و یک بالش نازک دیگر زیر سر خود قرار دهید.

5) رویه تشکی را امتحان کنید که می تواند فشار را کاهش دهد

اگر به پهلو می‌خوابید، یک پد تشک مموری فوم با بدن شما مطابقت دارد و به شانه‌های شما اجازه می‌دهد در حالی که ستون فقرات شما را در یک راستا نگه می‌دارند، فرو بروند. تختخواب‌های پشتی نیز می‌توانند از یک پد تشک فوم مناسب بهره ببرند زیرا با کمر شما مطابقت دارد.

6) برای تسکین بهتر کمردرد به یک تشک سفارشی نگاه کنید

در آخر، ممکن است به خرید یک تشک سفارشی برای کمک به رفع کمردرد فکر کنید.

تشک سفارشی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – تشکی که مطابق با مشخصات دقیق و نیازهای منحصر به فرد شما ساخته شده است.

یک تشک سفارشی می تواند تقریباً با هر اندازه ای (از جمله فضاهای روی RVs، قایق ها، فوتون ها، کامیون ها و موارد دیگر) مناسب باشد. اما آنها همچنین می توانند فواید بسیاری مانند از بین بردن کمردرد، خنک نگه داشتن شما در شب و حتی از بین بردن مشکلات خاص خواب داشته باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × 6 =