مقالات

۱۰ ویژگی که در خرید سرویس خواب باید به آن توجه کنیم

خرید سرویس خواب

یکی از بخش­های مهم و اصلی هر خانه­ای اتاق­های خواب آن است. ما ممکن است ساعاتی طولانی از شبانه روز را در اتاق خود بگذارنیم؛ از طرفی اتاق خواب محل خواب و آرامش ما در پایان روز است. بنابراین خرید سرویس خواب مناسب که هم از نظر ظاهری بر جلوه زیبایی اتاق خواب بیفزاید و همچنین موجب آسایش و راحتی ساکنان اتاق خواب شود، بسیار مهم است.

در انتخاب سرویس خواب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

در خرید سرویس خواب باید به ویژگی­های مختلف اجزای آن توجه کرد. برای کسب رضایت از خرید خود، باید مواردی را در نظر گرفت تا اطمینان از جنس و کیفیت اجزای سرویس خواب حاصل شود. علاوه بر این، باید به مناسب بودن این محصولات برای مستقر شدن در اتاق خوابمان توجه کنیم.

لوازم جانبی سرویس خواب

لوازم جانبی سرویس خواب

هر سرویس خواب شامل تخت خواب، پاتختی، آینه، کمد، میز توالت یا همان میز آرایش، پاف و صندلی است. تخت خواب، پاتختی و میز آرایشی مهم­ترین اجزای آن هستند. کمد نیز می­تواند جزو اجزایی باشد که در هنگام خرید سرویس خواب می­توان تهیه کرد.

با استفاده از لوازم جانبی، چیدمان­های خلاقانه­ای در اتاق می­توان به وجود آورد.

تخت خواب طبقه­ای

انواع تخت خواب

تخت خواب­ مهم­ترین و اصلی­ترین جزء سرویس خواب است. بسته به نیاز خود و شکل و اندازه اتاق خواب می­توانیم انواع مختلفی از تخت خواب را در هنگام خرید سرویس خواب خود انتخاب کنیم؛

تخت خواب کاناپه­ای: اگر برای فضای کوچک اتاق خواب خود به دنبال تخت خواب مناسب هستید، تخت خواب کاناپه­ای گزینه مناسبی خواهد بود. این تخت خواب­ها به گونه­ای هستند که حتی می­توان آنها را در نشیمن منزل قرار داد و به عنوان کاناپه به کار برد.

تخت خواب طبقه­ای: این نوع تخت خواب مناسب سرویس خواب اتاق کودکان است. در انتخاب تخت خواب طبقه­ای در خرید سرویس خواب، حتما از استحکام پایه­های آن اطمینان حاصل کنید.

تخت خواب متحرک: این مدل تخت خواب­ها نیز مناسب اتاق­های کوچک است. یا زمانی که شما می­خواهید در طول روز از فضای بیشتری از اتاق استفاده کنید؛ می­توانید تخت خواب خود را جمع کرده و داخل کمد قرار دهید.

تخت خواب بادی: برای فضاهای کوچک، تخت خواب بادی یکی از مناسب­ترین انتخاب­ها در خرید سرویس خواب است. از دیگر کاربردهای خوب این نوع تخت خواب، استفاده در زمان مسافرت است. همچنین تخت خواب بادی گزینه مناسبی برای زمان­هایی است که مهمان دارید.

تخت خواب فلزی: اگر اهل جابه­جایی بسیار اسباب و وسایل خود هستید، این نوع تخت خواب گزینه خوبی برای سرویس خواب شماست. استفاده از فلز به جای چوب بر استحکام تخت خواب می­افزاید و احتمال خرابی آن را در جابه­جایی کاهش می­دهد.

 

 

لوازم جانبی سرویس خوابانتخاب جنس مناسب برای سرویس خواب

جنس سرویس خواب از مواردی است که در طولانی مدت سودمندی آن مشخص می­شود. در هنگام خرید سرویس خواب، باید جنس آن را به گونه­ای انتخاب کنید که سازه­های آن و به ویژه تخت خواب بعد از مدتی صدا ندهند و یا سازه آن دچار اشکال نشود.

 

لوازم جانبی سرویس خوابمواد اولیه مناسب برای ساخت سرویس حواب

مواد اولیه برای ساخت سرویس خواب باید به گونه­ای انتخاب شوند که ماندگاری بالایی داشته باشند. سرویس­های چوبی باید در برابر رطوبت و موریانه­زدگی مقاوم باشند. برای مثال ورق­های ملامینه نسبت به ام دی اف، از مقاومت کمتری در برابر رطوبت برخوردارند.

اما ملامینه به خاطر وزن سبک آن جزو انتخاب برخی مشتریان است. سرویس خواب­های فلزی نیز با استحکام کافی و قیمت پایین گزینه مناسبی برای خرید سرویس خواب اتاق نوجوانان است. اما احتمال زنگ­زدگی در برابر رطوبت را دارند.

ابعاد سرویس خواب متناسب با فضای اتاق خواب

در هنگام خرید سرویس خواب باید فضای اتاق خواب را در نظر گرفت. ابعاد سرویس خواب را باید با توجه به ابعاد اتاق خواب تعیین کرد. هم­چنین ویژگی­های صاحب سرویس خواب مانند چاقی و لاغری و یا بلندی و کوتاهی در انتخاب ابعاد تخت خواب اهمیت دارند.

 

لوازم جانبی سرویس خواب

ارتفاع مناسب برای تخت خواب در سرویس خواب

انتخاب تخت خوابی با ارتفاع مناسب در حفظ بهداشت نیز موثر است. زیرا گردش هوا از زیر تخت خواب برای جلوگیری از رشد میکروب­ها موثر است. از طرفی باید شرایط نظافت زیر تخت را در نظر گرفت. نکته دیگر برای انتخاب ارتفاع مناسب، نحوه نشستن راحت و صحیح روی تخت خواب است.

در خرید سرویس خواب، ابعاد مناسب آن و همچنین ارتفاع مناسب برای تخت خواب با توجه به اینکه سرویس خواب برای چه بازه سنی خریداری می­شود، در نظر گرفته می­شوند.

امکان جابه­جایی آسان سرویس خواب

برخی از خریداران سرویس خواب با توجه به شرایط زندگی خود نیاز به جابه­جایی زیاد لوازم دارند. در این شرایط باید امکان جدا شدن اجزای سرویس خواب برای حمل و نقل آسان و همچنین سبک بودن اجزا را در نظر گرفت.

علاوه بر این باید جنس سرویس خواب را به گونه­ای انتخاب کرد که در مراحل جابه­جایی و حمل و نقل دچار آسیب نشوند و خسارتی به همراه نداشته باشند.

استحکام لازم برای پایها و سازه­های سرویس خواب

پایه­های لوازم سرویس خواب و به ویژه تخت خواب باید از استحکام کافی برای تحمل وزن تشک و سایر متعلقات آن، برخوردار باشند. سازه تخت خواب باید به گونه­ای باشد که در هنگام حمل وزن بالا دچار خمیدگی یا ترک نشود. سازه­های مربوط به سایر لوازم نیز باید به قدر کافی محکم باشند تا بتوانند وزن در نظر گرفته شده را تحمل کنند.

 

لوازم جانبی سرویس خواب

انتخاب رنگ مناسب برای سرویس خواب

معمولا اولین ویژگی که در خرید سرویس خواب در نظر می­گیرند، رنگ آن است. رنگ سرویس خواب به جهت ایجاد فضایی آرام و آرامش­بخش اهمیت دارد. مسئله دیگری که باید در انتخاب رنگ سرویس خواب، در نظر گرفت، تناسب رنگ آن با رنگ سایر لوازم و وسایل اتاق خواب است. به عبارت دیگر باید توجه کنیم تا رنگی که انتخاب می­کنیم، تناسب و هارمونی مناسب و چشم­نوازی در اتاق خواب ایجاد کند. میزان نور و روشنایی اتاق خواب نیز در انتخاب رنگ لوازم داخل آن موثر است.

لوازم جانبی سرویس خواب

هزینه خرید یک سرویس خواب مناسب

سرویس خواب­هایی از جنس ام دی اف مرغوبیت بسیار بالایی دارند و قطعا گزینه مناسبی برای تمام موقعیت­ها هستند؛ اما قیمت بالای این سرویس خواب­ها انتخاب و خرید آنها را محدود می­کند.

اما اگر توانایی پرداخت هزینه آن را داشته باشید، سرویس خواب­های ام دی اف را جزو اولین انتخاب­های خود در خرید سرویس خواب در نظر بگیرید.

اگر هزینه کمتری را برای خرید در نظر دارید، سرویس خواب­هایی از جنس ملامینه نیز در بازار وجود دارند. اما حتما در نظر داشته باشید که مرغوبیت بالای ام دی اف را نخواهند داشت. نکته اصلی در مورد جنس ملامینه این است که نباید در معرض رطوبت قرار بگیرد.

بنابراین می­توان لوازم با کیفیتی از این جنس را نیز برای طولانی مدت استفاده کرد. همانطور که در این مقاله اشاره شد، سرویس خواب­های فلزی نیز قیمت مناسب­تری نسبت به ام دی اف دارند.

 

سخن پایانی

سرویس خواب از ملزومات اصلی خانه و اتاق خواب است و معمولا به قصد استفاده طولانی مدت خریداری می­شود. بنابراین توجه به اصول اساسی در انتخاب آن ضروری است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 3