مقالات

تشک فنر منفصل (پاکتی) چه تفاوتی با تشک فنر متصل دارد؟

محصولات خوشخواب

تشک فنر منفصل (پاکتی) چه تفاوتی با تشک فنر متصل دارد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به تفاوت ها، ویژگی، مزایا و معایب تشک های فنر منفصل و فنر متصل بپردازیم. تشک های فنری از محصولات پرفروش کالای خواب به شمار می آیند. در ابتدا لازم است بگوییم که این تشک ها در مدل های فنر متصل و فنر منفصل تقسیم بندی می شوند. اما اساس این طبقه بندی چیست و چه معیاری برای معرفی تشک های فنری در نظر گرفته می شود. در ادامه ی متن به تمامی این موارد و نکات طلایی که حین خرید تشک فنری باید به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشخصات تشک استاندارد

تشک های خواب باید مطابق استانداردهای موجود ساخته شوند. چرا که تشک غیر استاندارد عوارض جدی و جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. از آنجا که خواب نقش مهمی در سلامتی جسمی و روحی ما دارد، لازم است که در انتخاب کالای خواب نیز نهایت دقت را بکار گیریم. بنابراین تشک خواب اولین و مهمترین موردی است که برای انتخاب آن باید نهایت دقت را بکار گیرید. یک تشک استاندارد علاوه بر حفظ سلامتی شما خوابی لذت بخش و راحت را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

اما سوال اینجاست که یک تشک استاندارد چه ویژگی باید داشته باشد. در واقع این تشک ها دارای رویه ای از جنس پارچه ی ضخیم هستند. لازم است که پارچه از دوام بالا، و جنس آن نیز مرغوب و منعطف باشد. همچنین فنرهای بکار رفته در آن از استحکام بالایی برخوردار باشند به طوریکه توانایی تحمل وزن های مختلف را داشته باشد. همچنین در اثر استفاده ی مداوم در کوتاه مدت حالت اولیه ی خود را همچنان حفظ کند.

تشک فنری چیست

برای بررسی و پرداختن به اینکه تشک فنر منفصل (پاکتی) چه تفاوتی با تشک فنر متصل دارد ابتدا لازم است ساختار تشک فنری را شرح دهیم. با بررسی این موضوع میتوانیم درک بهتری از مقایسه این دو نوع تشک فنری داشته باشیم.

ساختار تشک فنری به این صورت است که بین لایه های تشک از فنر های مقاوم و ضخیم استفاده شده است. بنابراین میتوان حدس زد علت نامگذاری این تشک ها به چه دلیل می باشد. به طور عمده هدف استفاده از فنر در این تشک ها افزایش نرمی و حالت ارتجاعی آن است. این تشک ها به دلیل نوع ساختاری که دارند معمولا برای تمامی وزن ها قابل استفاده هستند. نحوه ی بکارگیری فنر ها در لایه های تشک به دو دسته متصل و منفصل تقسیم بندی می شود.

بررسی تشک فنر متصل

برای بیان تفاوت تشک فنر منفصل و تشک فنر متصل ابتدا به ساختار و نوع قرار گیری فنر در نوع متصل می پردازیم. از قدیمی ترین و پرکاربردترین مدل های تشک فنری نوع فنر متصل آن می باشد. به طور عمده فنرهای بکار رفته در این تشک ها از نوع کربنی، و در سراسر تشک قرار گرفته اند. به منظور حفظ حالت تشک یک میله ی مرزی در نظر گرفته می شود. در تشک های فنر متصل سطح به حالت صفحه ای به هم متصل می شوند، این ساختار موجب توزیع وزن فرد در سراسر تشک می شود. به این ترتیب با اعمال فشار در یک طرف تخت خواهید دید که سمت دیگر نیز این حرکت احساس می شود. اما به دلیل ساختار یکدست فنرها، بیشتر حالت ارتجاعی آنها حس می شود و در واقع تشک هایی به اصطلاح نرم هستند.

مزایا و معایب تشک فنر متصل

با توجه به کاربرد گسترده ای که این تشک ها دارند بهتر است برای خریدی هوشمندانه تر مزایا و معایب این تشک ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

مزایا :

از مزایای تشک های فنر متصل میتوان به وزن آن اشاره داشت. همین امر موجب سهولت در جابه جایی آن می شود. همچنین به دلیل استفاده از مموری فوم داخلی از نرمی و انعطاف بالاتری برخوردار هستند، و راحتی بیشتری در زمان خواب برای شما فراهم می کنند. از دیگر مزیت های تشک فنر متصل میتوان به قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه ی آن اشاره داشت.

معایب :

در مقایسه با تشک فنر منفصل از دوام و استحکام پایین تری برخوردار است. همچنین در طولانی مدت وسط تشک ها گود می افتد. به دلیل قرار گرفتن سراسری لرزش ناشی از حرکت فرد به خوبی احساس می شود و موجب لرزش سطح آن می گردد.

 

بررسی تشک فنر منفصل (پاکت اسپرینگ)

سوال اصلی این بود که تشک فنر منفصل (پاکتی) چه تفاوتی با تشک فنر متصل دارد. در واقع با بررسی ساختار تشک فنری متصل لازم است که نوع منفصل آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. این تشک ها از نوع مدرن و پیشرفته ی تشک های فنری محسوب می شوند. ساختار و نوع قرار گیری فنر ها نیز کاملا برخلاف نوع متصل است. در این تشک فنر ها به صورت کاملا جدا از هم قرار گرفته اند. در واقع وجه تمایز این تشک نیز همین موضوع است، چرا که فنرهای مجزا این قابلیت را دارند که در صورت اعمال فشار به بخشی از تشک تنها آن قسمت از فنرها فشار وارده را متحمل می شوند. به این صورت در قسمت های دیگر تشک حرکتی احساس نمی شود. به همین دلیل با تکان خوردن روی تشک تنها بخشی از سطح تشک متوجه این امر می شود و روی تمامی فنرها تاثیر چندانی ندارد. در این مدل ها ارتعاش و لرزش زیادی محسوس نمی شود. بنابراین برای کسانی که تشک های نرم و منعطف خواب آنها را دچار اخلال می کند میتواند گزینه ای مناسب و ایده آل باشد.

 

بررسی مزایا و معایب تشک فنر منفصل یا پاکتی

برای بیان اینکه تشک فنر منفصل (پاکتی) چه تفاوتی با تشک فنر متصل دارد به ویژگی ها و ساختار هر دو نوع تشک پرداختیم. اما با بررسی مزایا و معایب آنها نیز میتوان انتخاب بهتری داشت.

مزایا :

به دلیل ساختار و نوع چیدمان فنرها مشکلات ناشی از وزن و حرکت فرد در تشک فنر منفصل حذف می گردد. همچنین سازگاری بالاتری در فرم گرفتن حالت بدن شما دارند. به این ترتیب به نوعی در حفظ سلامتی ستون فقرات در خواب تاثیرگذار هستند. همچنین به دلیل جدا بودن فنرها از طول عمر بالایی نیز برخوردار می باشند.

معایب:

از معایب تشک منفصل میتوان به وزن بسیار سنگین آن اشاره داشت. همین امر حمل و جابه جایی آن را دشوار ساخته است. همچنین به دلیل ساختار ویژه و متریال بکار رفته در آن با قیمتی گرانتر نسبت به مدل فنر متصل در بازار عرضه می شود.

امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید تشک فنری با ویژگی ها و مشخصات مورد نظر انتخاب و خریداری کنید.

مقالاتی که شاید مورد علاقه شما باشند :

تشک طبی فنری خوشخواب
تشک های کامفورت چه ویژگی هایی دارند؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 12