مقالات

تشک طبی فنری خوشخواب

محصولات خوشخواب

توجه به اصول صحیح رفتار انسان در موقعیت های مختلف که برای تامین سلامت جسمی و جلوگیری از مشکلاتی نظیر مشکلات جسمی و حرکتی صورت میگیرد در اصطلاح ارگونومی نامیده می گردد استفاده از تشک طبی در این رابط بسیار تاثیر گزار است 

پس‌از انجام تحقیقات گسترده انسان در زمینه عوامل مؤثر بر ابتلاء فرد به بیماری‌های جسمی و حرکتی نسل جدیدی از تشک‌ها وارد بازارهای جهانی شدند.

تا بتوانند با ارائه خدمات به بهترین نحو ممکن و براساس اصول ارگونومی تأثیرات گسترده‌ای در جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها داشته باشند.

همین موضوع موجب گردید که در سرتاسر جهان افراد بسیاری به‌صورت شبانه‌روزی برای طراحی و ساخت ابزارآلات خواب متناسب با این مارکت تلاش کنند و بتوانند ابزارهای متفاوتی را وارد بازارهای جهانی نمایند.

تشک طبی فنری خوشخواب یکی از تشک های پرطرفداری است که معمولا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. داشتن خواب راحت یکی از فاکتور های مهم در تامین سلامت جسمی و روحی فرد می باشد، علاوه بر این انتخاب یک تشک مناسب می تواند در کنترل و کاهش ریسک بیماری ها موثر واقع گردد. در ادامه به بررسی این تشک خواهیم پرداخت.

تشک طبی فنری خوشخواب چیست؟

تشک طبی فنری خوشخواب نسل جدیدی از تشک هایی می باشد که با ورود به دنیای گسترده ابزارهای خواب، تحولی عظیم در دیدگاه افراد جهت خریداری بهترین تشک ها ایجاد کرد. تشک های طبی فنری کاملا مطابق با اصول ارگونومی طراحی شده و به طور کامل ستون فقرات فرد را می پوشاند.

ممکن است در برخی موارد این تشک با تشک های طبی و فنری اشتباه گرفته شود اما لازم است بدانید که این سه تشک تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

تشک‌های فنری

تشک‌های فنری درپی دارا بودن هزینه پایین‌تر نسبت‌به سایر تشک‌ها از عمر و ماندگاری کمتری نیز برخوردار می‌باشد.

این تشک معمولاً ساده‌ترین نوع تشک در بازار می‌باشد که به دلیل هزینه مناسب‌تر نسبت‌به سایرین در موقعیت‌هایی که فرد بخواهد با پرداخت هزینه‌ای بسیار مناسب تشکی را برای خود اختیار کند از این نوع تشک‌ها نهایت بهره برده می‌شود.

دو دسته اصلی تشک‌های متصل و تشک‌های منفصل از انواع این تشک‌ها محسوب می‌گردند.

همان گونه که می توان از نام این دو تشک فهمید تشک های فنر منفصل به دارای فنر های متصلی است که موجب شکل گیری وابستگی هر فنر به دیگری گریده است در مقابل تشک های متصل به راحتی قابلیت جا به جایی دارند.

تشک‌های طبی

تشک‌های طبی دسته دیگری از تشک‌ها می‌باشند که نسبت‌به تشک‌های فنری از هزینه بالاتر و نسبت‌به تشک‌های طبی فنری از هزینه کمتری برخوردار می‌باشند.

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که اصول ارگونومی در این تشک‌ها نسبت‌به تشک‌های فنری بیشتر و نسبت‌به تشک‌های طبی فنری کمتر رعایت گردیده‌است.

نرمی این تشک‌ها موجب گردیده‌است تا در جهت درمان بیماری‌هایی چون کمردرد از این تشک استفاده شود.

ویژگی تشک‌های طبی فنری

تشک‌های طبی فنری نسبت ب سایر تشک‌ها از مزایا و ویژگی‌های ارزنده‌ای برخوردار می‌باشند که موجب گردیده‌است بسیاری از افراد استفاده از این تشک‌ها را در اولویت قرار دهند و سعی کنند با خریداری این تشک‌ها از ویژگی‌های خاص این وسیله خواب ارزنده بهره مند شوند.

اصول ارگونومی

همان گونه که قبلاً نیز اشاره گردید اصول ارگونومی به اصولی اطلاق می‌گردد که در جهت وارد شدن کمترین صدمه به بدن انسان استفاده می‌شود.

در رابطه با تشک‌های طبی فنری یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید به شما متذکر شویم این است که تشک‌های نامبرده بیشتر از سایر تشک‌های مورد استفاده در بازار از اصول ارگونومی برخوردار می‌باشند و همین موضوع موجب گردیده‌است تا متخصصان بسیار بر استفاده از این تشک‌ها پافشاری کنند.

دوخت مناسب و سفتی لازم

بر اساس اصول ارگونومی تشک‌های بسیار سفت موجب آسیب به ستون فقرات و تشک‌های بسیار نرم موجب تشدید کمردرد می‌گردند ازاین‌رو متخصصان سعی کردند.

در هنگام تولید تشک‌های طبی فنری خوش‌خواب با بهره‌گیری از دوختی مناسب، سفتی متناسبی را برای این تشک ها ایجاد گرداند تا در جهت جلوگیری از کمردرد و تأمین سلامت جسمی مورد استفاده قرار بگیرند.

توصیه می‌شود در جهت سنجش میزان سفتی این نوع تشک‌ها به مدت پانزده دقیقه بر روی این تشک‌ها دراز کشیده و خودتان تفاوت‌های این تشک با سایر تشک‌ها را مشاهده کنید.

نوع فنرها

فنرها در تشک‌های طبی فنری خوش‌خواب نقش و تأثیرات بسیار زیادی را ایفا می‌کند. بهترین آلیاژهای استفاده‌شده در فنر های مورداستفاده تشک‌ها آلیاژهای آلومینیم و آهن می‌باشند. استفاده از این آلیاژها موجب می‌گردد تا عمر و ماندگاری تشک افزایش یابد.
استفاده از فنرهای منفصل یکی دیگر از ویژگی‌هایی می‌باشد که موجب گردیده‌است عمر این تشک‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش داشته باشند.

استفاده از فنرهای منفصل و همچنین آلیاژهای دارای ماندگاری بالا موجب شده‌است که این تشک در مواقع تحمل اضافه‌وزن دچار گودی و تخمین نگردند.

فنر تشکمموری فوم

استفاده از معماری فرم در تشک‌های طبی فنری خوش‌خواب موجب گردیده‌است تا فرد در هنگام استفاده از این تشک‌ها خوابی راحت و آسوده داشته باشند.

معماری پمپ‌ها پمپ‌هایی هستند که از چگالی های متفاوتی برخوردار می‌باشند این قوم‌ها معمولاً در هنگام تحمل وزن سنگین شکل تشک را به شکل بدن تغییر می‌دهند همچنین در تشک‌های دو نفره این فرم‌ها می‌توانند از تکانه‌های تشک جلوگیری کنند.

شکل‌گیری تشک به شکل بدن یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند از ابتلای فرد به بیماری‌های جسمی و حرکتی و کمردردهای مزمن جلوگیری کند.

الیاف

جنس الیاف به‌کاررفته در تشک ها می‌تواند تأثیرات بسیار گسترده‌ای داشته باشند و همین دلیل است که استفاده از الیاف تقلبی و مصنوعی که برای دسته‌ای از افراد حساسیت‌زا هستند می‌توانند احساس ناخوشی را در برخی از افراد ایجاد کند. احساس خارش و قرمزی پوست دو نوع از حساسیت‌های استفاده الیاف مصنوعی در هنگام ابتلا به حساسیت‌ها می‌باشد. الیاف‌های پلی استری معمولاً نسبت‌به سایر الیاف ها از کیفیت و مقبولیت بالاتری برخوردار می‌باشند و کمتر در ایجاد حساسیت مؤثرند.

گارانتی

در هنگام انتخاب و خریداری یک محصول، گارانتی می‌تواند موجب تقویت اطمینان از کیفیت محصول خریداری‌شده کردند به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود در هنگام خریداری تشک طبی فنری خوش‌خواب از فروشگاه‌هایی خریداری نمایید که در کنار ارائه محصولی با کیفیت به شما گارانتی نیز ارائه دهند.

تشک لند یکی از فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد که با ارائه محصولات باکیفیت به‌همراه گارانتی می‌تواند به شما در انتخاب بهترین تشک طبی فنری خوش‌خواب یاری رساند.

 

شاید این مقالات را نیز دوست داشته باشید :

تاثیر تشک بر سلامتی 

تشک سفارشی 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − هفت =