مقالات

مهمترین نکات تشک مناسب برای سنین مختلف

مهمترین نکات تشک مناسب برای سنین مختلف

 خرید تشک مناسب یکی از مهم‌ترین علل داشتن خواب مناسب است. خواب مفید و به موقع یکی از نیاز‌‌‌‌های اساسی کارکرد بدن است. در طول زندگی، انسان یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کند، به همین دلیل، همانطور که در زمان بیداری به لباس، تغذیه و لوازم مورد نیاز شخصی جهت رفاه حال خود اهمیت می‌دهید، باید برای خواب خود نیز اسباب راحتی و آسایش را فراهم کنید.

خرید تشک خوشخواب برای تختخواب بهترین کاری است که می‌توانید برای آرامش خواب خود انجام دهید.

عملکرد ذهنی، قوای جسمی، سلامت و زیبایی همه چیز در گرو خواب مناسب است. یک خواب نامناسب به دلیل استفاده از تشک‌‌‌‌های غیراستاندارد می‌تواند تاثیرات منفی بر سلامتی بدن، زیبایی و احساسات شما داشته باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم ضمن معرفی تشک مناسب، محلی معتبر برای خریداری آن را تشریح کنیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

بهترین برند برای خرید تشک

عموم مردم هنگام خرید تشک به دنبال انتخاب بهترین برند‌‌‌ها هستند، زیرا معروفیت و محبوبیت برند به این معنی است که آن مارک، امتحان خود را پیش مشتریان خود به خوبی پس داده است. از میان انواع برند‌‌‌‌های تشک ،  خوشخواب یکی از خوشنام ترین برندهای موجود در بازار ایران می‌باشد.

تشک خوشخواب در مدلهای متنوع از قبیل مدل طبی و فنری، مدل آناهیتا، مدل فرست کلاس، مدل سوپر کلاس هارد و سافت، مدل کامفورت، مدل باراباس و … موجود می‌باشد که می‌توان براساس نیاز هر کدام را انتخاب کرد. این نوع محصولات که نسل جدیدی از تشک‌‌‌‌های طبی، فنری و طبی فنری را برای آسایش خواب ارائه می‌دهند از فنر، فوم، نمد، موکت، یوتولیت، ابر، پشم و .. ساخته می‌شوند. اصلی‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید تشک باید به آن توجه کنید؛ سلامت جسمانی بدن شما است. این نوع تشک‌‌‌‌ها به دلیل سفتی و انعطاف‌پذیری بالا، سلامت جسمی را تضمین کرده و از گودی کمر و آسیب به ستون فقرات جلوگیری می‌کنند. هنگام خرید تشک، به این نکته توجه داشته باشید که طول تشک می‌بایست از بلندی قد شما ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر بیشتر باشد.

هنگام خرید تشک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام خرید تشک باید به دوام و ماندگاری، راحتی، جنس اسفنج ، فنر، ارتفاع تشک و ابعاد و اندازه، ضد حریق بودن و ضد نفوذ حشرات بودن پارچه‌‌‌‌ی تشک،  ضد آب بودن و … توجه ویژه‌ای داشته باشید. به این ترتیب ما مهم‌ترین نکات طلایی که هنگام خرید تشک باید به آن توجه کنید را شرح می‌دهیم.

انتخاب تشک براساس شرایط جسمانی

یکی از عوامل انتخاب تشک شرایط جسمانی شما می‌باشد. در صورتی که دارای شرایط جسمانی یا بیماری خاصی هستید باید براساس شرایط خود نوع تشک متناسبی را خریداری کنید. توجه داشته باشید سفتی و یا نرمی زیاد تشک‌‌‌‌ها نمی‌تواند علل مناسبی برای راحتی و تضمین سلامتی شما باشد.

خرید تشک مناسب

انتخاب انواع تشک براساس سنین مختلف          

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید تشک باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب تشک براساس سنین مختلف است. برای هر سنی نوع مناسبی باید انتخاب شود. برای مثال تشک یک بچه ۱۰ ساله با یک شخص ۳۰ ساله فرق دارد. برای کودکان که دارای سن و وزن کم هستند، تشک‌‌‌‌های فنری بهترین گزینه است. تشک‌‌‌‌های طبی و فنری برای هر سن و وزنی مناسب است و عموم مردم می‌توانند از این نوع استفاده کنند. تشک‌‌‌‌های طبی برای افرادی که دارای شرایط جسمانی خاصی هستند و یا به دنبال نوع خاصی از تشک‌‌‌‌ها هستند؛ مناسب می‌باشد. این نوع تشک‌‌‌‌ها فنردار نیستند و خاصیت طبی دارند.

انتخاب ارتفاع مناسب برای تشک خوشخواب

تشک‌‌‌‌ های خوشخواب از لایه‌‌‌‌ها و مواد مختلفی تشکیل شده‌اند، که براساس برند‌‌‌های مختلف متفاوت است. همین امر موجب تغییر ارتفاع در هر کدام می‌شود. دوام و ماندگاری با ارتفاع تشک رابطه مستقیمی دارد؛ که به مواد تشکیل‌دهنده بستگی دارد. هر اندازه ارتفاع تشک بیشتر باشد، دارای مرغوبیت بیشتر خواهد بود. چنانچه از روتختی نیز استفاده کنید، زیبایی و راحتی آن دوچندان خواهد شد. توجه داشته باشید ارتفاع تشک تختخواب خود را متناسب با شرایط جسمانی خود انتخاب نمایید.

تشک خوشخواب نرم یا سفت، کدام بهتر است؟

نرم یا سفت بودن از فردی به فرد دیگر متفاوت است، زیرا شاید یک تشک برای فردی نرم باشد در حالی که همان تشک برای فرد دیگر سفت است. به همین ترتیب هنگام خرید تشک خوشخواب این موضوع را مد نظر قرار دهید و از فروشنده بخواهید متناسب با نوع نیاز شما تشک مناسبی را ارائه دهد. به این نکته توجه داشته باشید که با باور غلط مبنی بر اینکه تشک‌‌‌‌های سفت ماندگاری بیشتری دارند، آن‌‌ها را خریداری نکنید. همچنین هنگام خرید تشک، میزان سفتی یک تشک با تشک دیگر را نباید مقایسه کرد زیرا هر سازنده از روش تولید و مواد سازنده متفاوتی استفاده می‌کند. میزان نرمی یا سفتی یک تشک به نوع تشک و مواد تشکیل‌دهنده آن بستگی دارد. انتخاب تشک خیلی سفت به دلیل ایجاد اختلال در خمیدگی‌‌‌‌های ستون فقرات توصیه نمی‌شود. انتخاب تشک خوشخواب نرم برای راحتی شانه و گردن و حفظ خمیدگی ستون فقرات می‌تواند بهترین گزینه باشد.

انتخاب تشک خوشخواب دولایه و بادوام

یکی از مزیت تشک‌‌‌‌های دولایه این است که اگر لایه زیرین به راحتی دچار لک یا کثیفی نمی‌شود و لایه رویی به عنوان محافظ عمل می‌کند و می‌توانید لایه رویی را در صورت کثیف شدن بشویید. به این ترتیب می‌توانید از سلامت تشک اطمینان حاصل کنید. در تشک‌‌‌‌های تک لایه تعرق و کثیف شدن موجب ایجاد لکه‌‌‌‌های زرد ناخوشایندی می‌شود که تمیز کردن آن ساده نیست. به همین ترتیب دولایه بودن تشک در سهولت نگهداری، استفاده و ماندگاری آن تاثیر بسزایی دارد.

لایه های تشک خوشخواب

تشک خوشخواب را از کجا بخریم؟

برای خرید تشک باید محل مناسب و معتبری انتخاب شود. باتوجه به اینکه برخی فروشگاه‌‌ها اقدام به فروش تشک‌‌های غیر استاندارد و تقلبی می‌کنند، خرید از محل مناسبی که محصولات اصل ارائه دهد بسیار مهم است. فروشگاه اینترنتی تشک لند، یکی از بهترین فروشگاه‌‌های فعال در زمینه ارائه محصولات تشک خوشخواب به صورت تضمینی است. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی انواع مختلف تشک‌‌ به همراه ادوات آن را با جنس اصل و به صورت استاندارد برای داشتن خوابی آرام و لذت بخش تهیه کنید.

جمع بندی

تشک را می‌توان اساس خواب خوب در نظر گرفت. توجه به خواب مناسب برای داشتن بدن سالم بسیار حائز اهمیت است. برای خرید تشک مناسب باید از نکات خرید آن آگاه شوید و از محل مناسبی خریداری نمایید. ما در این مقاله سعی کردیم ضمن ارائه نکات طلایی خرید تشک خوشخواب، فروشگاه اینترنتی تشک لند، مرجع مناسب برای خرید تشک خوشخواب با قیمتی فوق العاده را به شما عزیران معرفی کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 8 = هفتاد دو