مقالات

چگونه تشک خواب مناسب انتخاب کنیم ؟

چگونه تشک خواب مناسب انتخاب کنیم ؟ در تشکلند

 

چگونه تشک خواب مناسب انتخاب کنیم ؟

به طور کلی شما نزدیک به یک سوم از عمر خود را می خوابید. به همین دلیل همانطوری که زمان انتخاب کردن مبلمان، لباس و غیره حساسیت دارید باید یک تشک استاندارد و مناسب را برای خواب خریداری کنید. بسیاری از افراد زمانی برای خرید این وسیله ضروری اقدام می ‌کنند که به امراض متفاوت، درد مفصلی و انحراف ستون مهره مبتلا شده باشند. تغییر پیدا کردن شرایط فیزیکی بدن به عنوان اولین دلیل برای خرید این وسیله ضروری می ‌باشد.

اگر شما بهترین و با کیفیت ترین نوع این وسیله را خریداری کنید خیالتان راحت خواهد بود که مدت زمان زیادی بدون درد مفصلی، خواب آسوده و آرام خواهید داشت. زمانی که شما تصمیم به خرید و تعویض تشک می گیرید با مدل های متفاوتی از این وسیله مواجه می گردید. تنوع گسترده این محصول به شما کمک می ‌کند که بر اساس نیاز خود یکی از انواع آنها را خریداری کنید. هر یک از افراد به مشخصات و ویژگی های این محصول باید توجه کرده و سپس یکی از آنها را تهیه نمایند.

تشکتشک

انواع تشک

برخی از انواع تشک هایی که شما می توانید برای خواب آسوده و آرام خریداری کنید عبارت هستند از :

  1. نمونه های فنری متصل

خوشخواب فنری سال های زیادی می باشد که در حال تولید می باشد. به عنوان قدیمی ترین خوشخواب نمونه های فنری را می ‌شناسند. در بدنه این محصول فنر به کار گرفته شده است. انعطاف قابل توجه آنها به دلیل فنری می باشد که دارند. این بستر را به عنوان یک نمونه طبی و نرم معرفی می‌ کنند. بسترهای فنری به دو صورت منفصل و متصل تولید می شوند. در نمونه‌ های متصل هر یک از فنرهای به صورت سراسری روی تخت به یکدیگر متصل می شوند.

اتصال فنرهای خوشخواب متصل موجب نرمی شان می گردد. برای کودکان و افرادی که عارضه استخوانی ندارند خوابیدن روی این نمونه از تخت خواب ها لذت بخش می باشد. مدل های فنری متصل نسبت به دیگر مدل ها قیمت کمتری دارند. البته باید بدانید این مدل نسبت به بسیاری از دیگر مدل ‌های طبی با کیفیت، دارای معایبی است. احتمال تولید صدا از آنجایی که این بستر دارای انحراف می باشد تا حدودی بالا است.

تشکتشک

  1. نمونه های فنری منفصل

تشک فنری منفصل یکی دیگر از نمونه بسترهایی است که شما می توانید خریداری کنید. به دلیل معایب نمونه فنری متصل، طراحان اقدام به تولید نمونه منفصل نمودند. در این نمونه از بسترها سیم پیچ هایی که درون پاکت قرار می ‌گیرند در کنار یکدیگر نصب می ‌شوند. چینش مجزای آنها موجب می شود که هر یک از فنرهای خوشخواب به صورت جداگانه عمل کنند و روی یکدیگر تأثیر زیادی نگذارند. به همین دلیل نمونه های فنری منفصل سر و صدایی زیادی به وجود نمی ‌آورند. برای بسترهای دو نفره از مدل های منفصل استفاده می‌ کنند. چرا که آرامش بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌ نمایند.

  1. نمونه های مموری فوم

یکی دیگر از خوشخواب هایی که بسیاری از افراد برای آرامش خواب شبانه‌ روزی خود انتخاب می‌ کنند مموری فوم است. مموری فوم یکی از موادی است که به حرارت دریافتی و تناسب فشار کمک می کند تا تغییر یابد. در خوشخواب مموری فوم میزان فشاری که به بدن وارد می شود متفاوت است. این ویژگی موجب می گردد که خون رسانی بهتر به اندام ها انجام شود.

در نمونه های مموری فوم دو نفره باید بدانید که انرژی بدن به یکی از دیگر از کاربران روی تخت منتقل نمی‌گردد. با توجه به مزیت های مربوط به خوشخواب مموری فوم نسبت به مدل‌ های فنری افراد این بستر را استفاده می‌ کنند. شرکت های زیادی تولید کننده نمونه مموری فوم هستند که هر یک از آنها استانداردهای لازم را برای تولید خوشخواب در نظر می گیرند.

تشک

تشک

  1. خوشخواب بادی

تشک بادی یکی دیگر از بسترهایی است که بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می دهند. نمونه های زیادی از این بستر وجود دارد. نمونه ‌های اولیه آن قابلیت جابجایی داشتند و کم حجم بودند. این نمونه از خوشخواب ها را با هوا پر می کنند. بسترهای بادی به طور معمول برای مقاصد گردشگری و یا در استخرها استفاده می شدند. اما امروزه از این نمونه بسترها که دارای محفظه داخلی هستند در مکان های بیشتری استفاده می‌ کنند. فشار هوای درونی خوشخواب های بادی به وسیله یک پمپ تامین خواهد شد.

از جمله مزیت های مهمی که خوشخواب های بادی دارند تغییر میزان سفتی و نرمی آن ها می باشد. این مسئله در نوع خود بی ‌نظیر خواهد بود. این فشار موجب می گردد که شما به راحتی بتوانید بهترین حالت را برای خوابیدن خود از نظر آسایش و آرامش فراهم کنید. خوش خواب های بادی از تهویه بی ‌نظیری برخوردار هستند. مشکل گرم شدن خوشخواب ها در فصول گرم سال موجب می گردد که آرامش افراد به هم بخورد. ولی باید بدانید که این ویژگی در بستر بادی وجود ندارد.

  1. مدل های لاتکس

بسیاری از افراد بر این باور می باشند که تشک لاتکس دارای یک روکش حساسیت‌ زا و پلاستیکی است. اما باید بدانید که خوشخواب ظاهری شبیه به دیگر مدل ها دارد ولی درون آنها از لاتکس استفاده شده است. در واقع باید بدانید که لاتکس نسبت به مموری فوم دارای انعطاف بیشتری است. به دلیل ضخامت کمتری که دارد وزن آن مناسب است. خوشخواب های لاتکس مانند نمونه های مموری فوم نمی ‌توانند از قسمت های متفاوت بدن پشتیبانی کنند. خوشخواب لاتکس نسبت به مموری از انعطاف بیشتری برخوردار است که این ویژگی موجب طول عمر بالای آن می‌ شود. شرکت ‌های زیادی تولید کننده خوشخواب لاتکس هستند.

تشکتشک

ابعاد استاندارد تشک

هر یک از انواع تشک ها امروزه در انواع متفاوتی تولید می ‌شوند. آنها با سن افراد و وزن های متفاوت افراد مطابقت دارند. خوشخواب ها در رده های سنی متفاوت دارای ساختاری گوناگون هستند. درصد الیاف مشخصی برای آنها به کار برده می شود تا نیازهای کاربران را تامین کند. یکی از اشتباهات رایج زمان خرید خوشخواب عدم توجه به رده سنی و تناسب وزن می باشد.

برخی از والدین عادت دارند که خوشخواب های بزرگ را برای کودکان خود انتخاب کنند تا آنها در بزرگسالی آنها را استفاده نمایند. اما باید بدانید که تشک بزرگسال برای وزن کودکان طراحی نمی شوند. آنها پشتیبانی مناسب از ستون فقره کودکان و عضلات آنها به وجود نمی ‌آورند. خوش خواب های کودکان و نوجوانان محصولاتی هستند که به طور ویژه برای اسکلت بندی و فیزیک بدن کودکان طراحی می شوند.

تشک

تشک نرم بخریم یا سفت ؟

برای بسیاری از افراد این پرسش به وجود می ‌آید که آیا تشک نرم استاندارد است یا خوشخواب سفت. نرمی بیش از اندازه و یا سفتی  بیش از اندازه خوشخواب تضمین کننده سلامتی و راحتی افراد زمان خواب نمی باشد. آن چیزی که پیش از سفتی و نرمی خوشخواب باید در نظر داشته باشید پشتیبانی کامل بدن شما زمان خواب می باشد. زمان خواب نقاط فشاری که در در بدن شما وجود دارد به تشک نیرو وارد خواهد کرد. از مهمترین نقاط فشار می توانیم کتف، باسن و سر را نام ببریم.

میزان سختی و نرمی خوشخواب باید به اندازه ‌ای باشد که هر یک از این نقاط فشار در وضعیت مناسبی قرار بگیرند. قسمت های بدن مانند کمر و پشت ساق از نقاطی می باشند که دارای انحنا هستند. این قسمت های بدن زمان خوابیدن روی خوشخواب های سفت باید بدانید که از حالت عادی خود خارج می‌ شوند. ساختار تشک باید به گونه ای باشد که نیروی وارد شده به قسمت ‌های اصلی بدن را به دیگر قسمت های بدن انتقال ندهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× سه = 6