مقالات

خرید تشک طبی زمینی

خرید تشک طبی زمینی در تشکلند

خرید تشک طبی زمینی

در این مقاله از تشک لند به چند سوال مهم در مورد تشک های طبی پاسخ خواهیم داد و خرید تشک طبی زمینی را برای شما شرح میدهیم ،آیا عنوان تشک طبی به‌صورت واقعی وجود دارد و از نظر پزشکی قابل‌قبول است؟ تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که تشک‌هایی که روی آن می‌خوابید، چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ و یا اینکه تا چه اندازه می‌توانند در میزان و کیفیت خواب شبانه شما تأثیرگذار باشند؟ داشتن یک تشک خواب مناسب می‌تواند در خوابیدنی آرام و بهتر شما را یاری کند

در نظر داشته باشید برای خرید تشک از تشکلند میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

 

تشک طبی

حالا قبل از معرفی و ویژگی های خاص این محصول بهتر با آن آشنا شویم ، از نظر علم پزشکی تشک خواب طبی می‌تواند سبب بهبود سلامت و حفظ حالت طبیعی و استاندارد ستون فقرات شما در حین خواب شود. زیرا قرارگرفتن حالت استاندارد ستون فقرات شما حین خواب و یا استراحت، یکی از ارکان اصلی در سلامت شما محسوب می‌شود ، و اثرات ویژه ای در بعد از استفاده از این محصولات برای شما خواهد داشت .در تمامی تشک‌های طبی با رعایت استانداردهای لازم و ساختار درونی مناسب که حالت s مانند دارد، حالت طبیعی ستون فقرات شما حفظ خواهد شد.

 

انتخاب تشک طبی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تشک‌های تمام طبی، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و استاندارد است. این ویژگی سبب گردیده تا این تشک‌ها برای تمامی سنین و تمامی افراد حتی کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند نیز مناسب باشد. تمامی تشک‌های نوع طبی از نظر پزشکی تأیید شده هستند و به‌ همین دلیل می‌توانید با خرید تشک طبی گامی مهم برای بهبود کیفیت خواب خود بردارید.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌ها و ویژگی‌های این تشک‌ها، استحکام بالای آن‌ها است. استحکام بالای تشک‌های طبی به خاطر مواد باکیفیتی است که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل سبب افزایش عمر آن‌ها به نسبت تشک‌های دیگر دیده می‌شود که می‌تواند یک صرفه اقتصادی برای شما باشد.

 

مزایای استفاده از تشک طبی بر روی زمین

تشک طبی تختخواب به گونه ایی طراحی شده است که بر سطح صاف و بدون ناهمواری قرار گیرد تا از دفرمه شدن سطح تشک و ایجاد کمر درد جلوگیری نماید. سطح صاف زمین بدون پستی بلندی به افزایش طول عمر تشک کمک شایانی خواهد نمود.
استفاده از تشک تختخواب بروی زمین در هزینه های خرید باکس و تختخواب صرفه جویی خواهد نمود و کاملا مقرون به صرفه می باشد.
برای برخی از افراد که بلندی ارتفاع تختخواب باعث ایجاد فشار برروی ستون مهره آنها خواهد بود و کمردرد را تجربه می نمایند استفاده از تشک تختخواب بر روی زمین گزینه مناسب است.

تمامی این موارد از مزایای استفاده تشک طبی زمین است.

 

معایب استفاده از تشک طبی زمینی

استفاده از تشک تختخواب طبی بر روی زمین باعث ایجاد گردو غبار برروی تشک و کناره های آن خواهد شد. تمیز نمودن اطراف تشک تختخواب و استفاده از جارو برقی برای زدودن گرد و غبار موثر خواهد بود.
گرد وغبار جمع شده برسطح تشک و کناره ها به بروز بیماری ها و آلرژی شدید تنفسی منجرخواهد شد.
عدم گردش هوا در قسمت زیرین تشک باعث تولید گرما و تعریق بدن خواهد شد که این مساله طول عمر تشک را کاهش خواهد داد.
استفاده از تشک طبی بر روی زمین احتمال نفوذ حشرات همچون ساس به داخل تشک را افزایش خواهد داد.
استفاده از تشک بر روی زمین احتمال کثیف شدن پارچه روی تشک را افزایش می دهد و شستشوی سطح تشک، وقت گیر و دشوار خواهد بود.
بسیاری از برند های مطرح در صورت استفاده از تشک برروی زمین تشک را گارانتی نخواهند کرد. و همین مساله در صورت بروز مشکل برای تشک ، هزینه های سنگین تعمیرات تشک را بر کاربران تحمیل خواهد نمود.

این تصمیم شماست که با توجه به مزایا و معایب تشک طبی زمینی ، آیا گزینه ی مناسبی است یا نه ! با تشکلند در این مقاله همراه باشید تا با جزییات بیشتر توضیحات را ارائه دهیم .

 

وزن تشک طبی زمینی

وزن تمامی مدل‌های تشک‌های موجود در بازار به مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها بستگی دارد. به طور معمول وزن این تشک‌ها، 20 تا 25 کیلوگرم است که استاندارد بودن تشک را نشان می‌دهد. به این ترتیب، تشک طبی سبک یا خیلی سبک نمی‌تواند کیفیت مورد انتظار شما را از این مدل تشک برطرف کند.

 

ابعاد و اندازه تشک طبی و تشک طبی زمینی

زمانی که صحبت از بهترین و آخرین مدل تشک طبی به میان می‌آید؛ یعنی تشکی که از هر لحاظ برای شما استاندارد باشد. اگر به دنبال بهترین تشک یک نفره یا دونفره طبی هستید، باید اندازه مناسبی را برای استفاده خود انتخاب کنید. انتخاب سایز تشک طبی به عواملی چون: اندازه تخت، میزان فضای اتاق خواب و میزان تمایل شما به حرکت در هنگام خواب بستگی دارد. البته کسانی که دردهای عضلانی دارند، بهتر است تا برای جابه‌جایی راحت‌تر از تشک‌های با اندازه بزرگ‌تری استفاده کنند.

به طور کلی، هنگام خرید تشک دونفره و یک نفره طبی با اندازه‌های مختلفی روبرو می‌شوید. به طور کلی ابعاد و اندازه استاندارد این تشک‌ها به شرح زیر است:

اندازه تشک‌ها برای کودکان و نوزادان: ۷۰ سانتی‌متر عرض در ۱۳۰ سانتی‌متر طول
تشک مناسب برای نوجوانان: ۸۰ سانتی‌متر عرض با ۱۸۰ طول
تشک یک‌نفره: 200 سانتی‌متر طول و 90 یا 120 سانتی‌متر عرض
تشک‌های دونفره با طول ۲ متر به عرض‌های ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ سانتی‌متر

تشک‌های یک‌نفره به‌طورکلی برای افرادی بالغ با اندامی متوسط مناسب هستند و اغلب تخت‌های یک‌نفره نیز با همین ابعاد ساخته می‌شوند. برای تخت‌های یک و نیم نفره و یا افرادی که دارای وزن و اندام بزرگ‌تری هستند می‌توانند از تشک‌هایی با ابعاد ۲ متر در ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر عرض استفاده کنند.

تشک‌های دونفره به دلیل وجود شریک خواب روی آن بسیار حائز اهمیت هستند و به همین دلیل باید در انتخاب تشک دونفره در سایز مناسب بسیار توجه کنید. قیمت تشک طبی سفت دونفره معمولاً از انواع دیگر تشک‌های دونفره طبی بیشتر است. توصیه می‌شود برای خرید تشک‌های کودکان و نوزادان به دلیل رشد سریع آن‌ها تشک‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر را انتخاب نمایید تا مجبور به تعویض آن‌ها در طول دوره‌های زمانی کم نشوید.

تشک های طبی زمینی در ابعاد و اندازه های مختلف تولید و روانه بازار شده است . اما در نهایت تشک های طبی تولید شده برای استفاده بر سطح زمین با تشک های تختخواب متفاوت خواهد بود. و مشکلات استفاده از تشک های تختخواب را نخواهد داشت.

 

جنس تشک طبی زمینی و تختخوابی

شاید این سؤال برای شما نیز پیش بیاید که درون تشک‌های مختلف طبی از چه موادی استفاده شده است؟ و یا لایه‌های اصلی آن از چه متریالی تشکیل شده‌اند؟ از مهم‌ترین متریال استفاده‌شده در این نوع تشک‌ها می‌توان به اسفنج و فوم‌های سرد، فنر ریز بونل و پدهای تیپ‌های ۵ تا ۸ سانتی اشاره کرد. ساختار درونی این تشک‌ها بنا بر نوع آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

استفاده از فوم سرد و همچنین تکنولوژی فنرهای ریز بونل درون تشک‌های طبی یکی از دلایل مهم افزایش استحکام در این تشک‌ها است. پس از لایه‌های درونی که بنا بر نوع آن‌ها از فنرها و سیم‌های مختلفی استفاده می‌شود، لایه‌های رویی نیز با استفاده از پارچه‌های مختلف و ضد حساسیت دوخته می‌شوند.

 

ساختار انواع تشک طبی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

تشک‌های نوع طبی دارای انواع مختلفی هستند که باتوجه‌به مدل آن‌ها نیز ساختار درونی و متریال متفاوتی دارند. یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی این تشک‌ها، بر اساس وجود و یا نبود فنرهای به‌کاررفته در ساختار آن‌ها است. به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به ۲ دسته اصلی تشک‌های طبی فنری و تشک‌های طبی بدون فنر دسته‌بندی کرد.

 

تشک طبی فنری متصل

این تشک‌ها دارای محبوبیت بسیاری هستند، زیرا وجود فنر در آن‌ها سبب تنوع و مزایای بسیاری برای این دسته از تشک‌ها شده است. همان گونه که از نام آن پیداست، فنرهای به‌کاررفته در این تشک به همدیگر متصل هستند و ساختاری یکدست دارند. انواع تشک فنری متصل به نسبت تشک‌های طبی فاقد فنر دارای مزایا و معایبی هستند.

از مهم‌ترین مزایای این دسته از تشک‌ها می‌توان به ساختار آن‌ها اشاره کرد که در طول زمان، دیرتر دچار تغییر حالت می‌شوند. فنرهای استفاده‌شده در این تشک‌ها بنا بر سایز و نوع تشک دارای تعداد متفاوتی هستند. هر چه تعداد فنرهای به‌کاررفته و قطر آن‌ها درون تشک بیشتر باشد، مسلماً استحکام تشک نیز بیشتر خواهد بود.

پس از قرارگرفتن لایه فنری درون این دسته از تشک‌ها لایه‌های مختلفی هم از موکت‌های نمدی و اسفنج‌هایی با قطرهای متفاوت روی لایه فنری قرار می‌گیرند. استفاده و قرارگرفتن این لایه‌ها روی فنرها سبب می‌گردد تا لایه‌های رویی و پارچه‌ها نیز در مقابل آسیب توسط فنرها در امان باشند. از طرفی با حرکت و قرارگرفتن بدن شما روی تشک نیز ضربات فنر به بدن شما وارد نخواهند شد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لایه‌های فومی و اسفنجی روی فنرها در انواع تشک فنری متصل این است که حرکات وارده و ضربات نیز خنثی می‌شوند. به همین دلیل هر چه قطر اسفنج و فوم‌های استفاده‌شده روی فنر بیشتر باشد، شما حین خواب آرامش بیشتری خواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای این تشک‌ها نسبت به تشک‌های فاقد فنر، قیمت تشک فنری متصل است. تشک‌های فنری طبی دارای قیمت بیشتری به نسبت تشک معمولی طبی هستند. وجود فنرها در تشک‌های طبی فنری سبب می‌شود که از کمر و ستون فقرات شما حمایت کند و وزن شما را نیز در سرتاسر تشک به‌صورت یکنواخت پخش کند.

از مهم‌ترین معایب این دسته از تشک‌های طبی فنری نیز می‌توان به متصل بودن فنرهای آن‌ها اشاره کرد. متصل بودن فنرهای این دسته از تشک‌ها سبب می‌گردد تا با تکان خوردن شما و یا شریک خوابتان نیز تکان‌ها و ضربات وارده در سرتاسر تشک پخش شود؛ به همین دلیل نمی‌تواند گزینه مناسبی برای خرید انواع تشک دونفره باشد.

 

تشک طبی فنری منفصل

یکی دیگر از انواع تشک فنری طبی، تشک‌های فنری منفصل یا پاکتی هستند. فنر منفصل در این دسته از تشک‌ها نیز همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، کاملاً جدا از هم هستند. تمامی فنرهای تعبیه‌شده درون انواع تشک پاکتی به‌صورت جداگانه درون پاکت‌های پارچه‌ای قرار گرفته‌اند و هیچ‌گونه اتصال فیزیکی به هم ندارند.

همین امر سبب می‌گردد که فشارهای وارده روی هر قسمت از تشک به‌صورت مستقل عمل کند. مستقل بودن فنرهای این تشک به این معناست که واردشدن ضربات و فشار در هر قسمت از تشک به قسمت دیگر منتقل نخواهد شد.

تعداد فنرهای استفاده‌شده در این دسته از تشک‌های طبی نیز بر اساس سایز و ساختار آن می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، وزن افراد و سایز سطح تشک می‌تواند از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تعداد فنرهای تعبیه‌شده درون آن باشد. تشک طبی پاکتی نسبت به انواع دیگر تشک‌ها دارای مزایای بسیاری باشند.

در مقابل، قیمت تشک پاکتی بیشتر است، اما از کیفیت و استحکام بیشتری هم برخوردار است. از مهم‌ترین مزایای تشک‌های طبی فنری منفصل، کنترل اختلاف وزن است. به همین دلیل برای افرادی که دچار خواب بد و یا سبکی هستند، مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. میزان سفتی و نرمی این دسته از تشک‌ها به قطر فنرها و تعداد آن‌ها نیز بستگی دارد.

لایه‌های دیگر این دسته از تشک‌ها نیز همانند تشک فنری متصل طبی شامل لایه‌های فومی و اسفنجی با قطرهای متفاوت روی فنرها و پس از آن پارچه و لایه‌های روی تشک خواهد بود. در لایه‌های مرکزی تشک‌های فنری طبی به طور معمول از اسفنج و فوم‌های سرد و یا یونولیت استفاده می‌شود. به این ترتیب گزینه مناسبی در خرید تشک فنری دونفره به حساب می‌آیند.

 

تشک طبی اسفنجی

در این دسته از تشک‌ها خبری از وجود فنرهای منفصل و یا متصل در لایه‌های میانی تشک نیست. به‌جای استفاده از فنرها در این دسته از تشک‌ها از اسفنج‌ها و فوم‌هایی با قطر بسیار استفاده می‌شود. ساختار این نوع از تشک‌ها به شرح زیر است.

 

لایه رویی

در لایه روی تشک‌های اسفنجی طبی همانند تشک‌های فنری از پارچه‌های ضد حساسیت و آنتی‌باکتریالی همچون ژاکارد استفاده می‌شود. همان‌طور که زمان استراحت شما کمترین میزان لباس را به تن دارید، باید جنس متریال به‌کاررفته در لایه روی تشک به‌گونه‌ای باشد که شما دچار هیچ‌گونه حساسیتی نشوید.

 

لایه میانی

در لایه میانی این تشک هم از یونولیت، اسفنج و فوم‌های سرد استفاده می‌شود. این مواد دارای ساختاری مستحکم هستند و قطر این لایه فوم‌ها به نسبت نوع تشک دارای اندازه‌‌‌های متفاوتی است که در قیمت و ارتفاع تشک تأثیر دارند.

 

لایه زیرین

پس از لایه میانی نوبت به لایه زیرین تشک می‌رسد. در لایه زیرین تشک از ابرها و یا اسفنج استفاده می‌شود. این موارد دارای دانسیته‌های متفاوتی هستند و وزن آن‌ها بین ۱۰ تا ۳۰ کیلوگرم متفاوت است. دانسیته متفاوت در آن‌ها سبب می‌شود که نرمی و سفتی تشک متفاوت باشد.

در این مقاله از تشکلند ما سعی کردیم انواع تشک طبی زمینی و تختخوابی را برای شما شرح دهیم ، همچنین این مقاله هر ماه به روزرسانی میشود تا با اطلاعات جدید برای شما مفید باشد ، همچنین اگر سوالی در زمینه خرید و یا مقاله دارید میتوانید در قسمت نظرات از ما بپرسید و یا با ما تماس بگیرید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + 3 =